۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۰۷۵۳۲
استاد عرفان و اخلاق تشریح کرد؛

مراتب رسیدن به یقین

مراتب رسیدن به یقین
آیت الله ناصری با بیان اینکه باید یقین را از خداوند طلب کرد، گفت: برای رسیدن به یقین باید ترک محرمات، انجام واجبات و اخلاص در عمل داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) پیرامون مراتب مختلف ایمان، گفت: ایمان و یقین مراتبی دارد و ما باید به دنبال مراتب عالیه این دو باشیم، ابتدا باید ایمان به دست آوریم سپس به دنبال یقین باشیم، در مسأله ولایت باید به یقین برسیم و با یقین ایمان به ولایت داشته باشیم.

آیت الله ناصری در ادامه خاطرنشان کرد: مراتب عالیه یقین را باید از خداوند طلب کرد. در روایتی از امام علی(ع) ذکر شده است، بهترین چیزی که به قلب انسان القا می‌شود یقین است. امام صادق(ع) نیز می‌فرمایند چیزی بالاتر از یقین وجود ندارد.

وی یقین را دارای سه مرتبه دانست و تصریح کرد: علم الیقین، و عین الیقین و حق الیقین سه مرتبه یقین هستند، مرتبه عالیه یقین این است که یقین انسان قابل شک و شبهه نباشد و نتوان آن را از شخص گرفت، این خیلی مهم است که یقین وارد قلب شود.

استاد عرفان و اخلاق با اشاره به بیان قرآن پیرامون یقین در آیه‌های ۹۴ و ۹۵ سوره واقعه، اظهار کرد: در سوریه تکاثر نیز مسأله یقین بیان شده است، این بیانات قرآن نشان دهنده اهمیت یقین است. برای دستیابی و تحصیل مراتب یقین باید تلاش کنیم و راه رسیدن به این مرتبه که از اعلای مرتبه است، تخلیه است، یعنی ترک محرمات، انجام واجبات و خلوص در عمل، عملی که انجام می‌دهیم برای خدا باشد و رنگ و بوی خدایی داشته باشد. رسیدن به یقین برای انسان بسیار مهم است و همه ما باید از خداوند طلب تحصیل یقین کنیم./1304/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات