۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۰۷۵۵۱
حجت الاسلام والمسلمین ملکی:

مدیری موفق است که دلسوز طلاب باشد

مدیری موفق است که دلسوز طلاب باشد
معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: به دلایل مختلف آتش به اختیار بودن مدیر و دلسوز بودن او در بسیاری از اوقات می تواند راهگشا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه عصر امروز در مدرسه آقای آخوند با اشاره به اینکه باید در پذیرش طلاب به سمتی حرکت کنیم که آزمون اولیه حذف شود اظهار داشت: معمولا در سبک فعلی آزمون ها استعداد خاصی کشف نمی شود و لذا باید تمرکز خود را بر مصاحبه قرار دهیم.

وی افزود: اگر تنها بخواهیم از طریق نمرات و آزمون افراد را انتخب کنیم، نگاه کردن به نمرات سه سال گذشته آن ها همه چیز را نشان می دهد اما بهترین افراد در مصاحبه ها مشخص می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان این که این موضوع در شورای عالی مطرح شده است و فعلا پذیرفته نشده یادآور شد: در مصاحبه باید ببینیم شخص داوطلب وقتی وارد حوزه شد توانایی تغییر دارد یا خیر.

وی تاکید کرد: اگر به مصاحبه اهمیت ندهیم و نگاهی به سمت آن نداشته باشیم اشتباه بزرگی را مرتکب خواهیم شد چرا که در شناسایی تخصص افراد و توانایی های آن ها در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه مدیر را دارای نقش اصلی در مدارس عنوان کرد و گفت: شاید ستاد در مدارس دارای تاثیر باشد اما به دلایل مختلف آتش به اختیار بودن مدیر و دلسوز بودن او در بسیاری از اوقات می تواند راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: همان طور حضرات معصومین هیچ گاه ستادی کار نمی کردند و طبیب دوار بودند ما نیز باید با توجه به سیره این بزرگان همان راه را ادامه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به این که در مصاحبه باید به دنبال افراد نخبه باشیم یادآور شد: در مصاحبه باید آدم هایی را انتخاب کنیم که توانایی تبدیل شدن به امام (ره) را داشته باشند شاید سخت باشد اما در مسیر ایشان نیز می توان گام برداشت.

هادی شاملو
ارسال نظرات