۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۰۷۵۵۵
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

غرب به نام حقوق زن نقش مادری را کمرنگ کرده است

غرب به نام حقوق زن نقش مادری را کمرنگ کرده است
استاد حوزه علمیه قم گفت: اسلام جایگاه مادری را در ساختار اجتماعی جایگاه مهمی قلمداد می‌کند و همواره به دنبال حمایت از حقوق زن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم عصر امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با بیان این که جز شانزدهم قرآن کریم شامل آیات سوره کهف، مریم و طه می‌شود، اظهار داشت: در آیات سوره مریم به سه ولادت ناممکن اشاره شده که به وسیله دعا و تضرع به درگاه خداوند محقق می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در آیات سوره مریم بیان شده که مادر حضرت مریم سلام‌الله علیها با وجود اینکه زنی عقیم و نابارور بود به وسیله دعا به درگاه خداوند صاحب فرزند صالحی مانند حضرت مریم سلام‌الله علیها شد.

وی تصریح کرد: ولادت حضرت یحیی علیه‌السلام، فرزند حضرت ذکریا علیه‌السلام از پدر و مادری ناتوان و پیر نیز از ولادت‌های غیرممکن است که به مدد دعا محقق شده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روزه سکوت حضرت مریم و حضرت ذکریا علیه‌السلام در آستانه تولد حضرت یحیی علیه‌السلام و پس از ولادت حضرت عیسی مسیح علیه‌السلام اظهار داشت: در اسلام چیزی به نام روزه سکوت وجود ندارد؛ اما امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند روزه به صرف نخوردن و نیاشامیدن نیست؛ بلکه روزه سکوت برای پرهیز از سخنان نابجا و بیهوده نیز وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ضمن بیان داستان ولادت حضرت عیسی علیه‌السلام خاطرنشان کرد: حضرت عیسی علیه‌السلام زمانی که در گهواره لب به سخن گشودند، پس از حمد و شکر گذاری از خداوند، فرمودند که خداوند ایشان را امر به مهربانی با مادر کرده تا از جباران و انسان‌های شقی نباشند.

وی افزود: بر اساس این کلام نورانی حضرت عیسی علیه‌السلام؛ کسی که نسبت به مادر بی‌توجه و سرکش باشد، در زمره انسان‌های شقی و جبار قرار می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه در جامعه امروز غرب به بهانه حقوق زنان، نقش مادری را کمرنگ کرده است، گفت: اسلام جایگاه مادری را در ساختار اجتماعی جایگاه مهمی قلمداد می‌کند و همواره به دنبال حمایت از حقوق زن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با تأکید بر این که متأسفانه در جامعه امروز میزان فرزند آوری بسیار کم شده است، یادآور شد: نقش مادری در طول تاریخ هیچ‌گاه مانع حضور سالم و فعال زن در اجتماع نبوده است./837/ج

ارسال نظرات