۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۶۰۷۵۶۰
آیت الله قبلان:

رهبران کشورهای عربی و اسلامی باید در کنار ایران و فلسطین بایستند

رهبران کشورهای عربی و اسلامی باید در کنار ایران و فلسطین بایستند
رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان خاطرنشان کرد که رهبران کشورهای عربی و اسلامی باید از ایران، فلسطین و یمن حمایت کنند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان طی پیامی  خاطرنشان ساخت: ملت لبنان و مسلمانان باید در زمینه تقریب دیدگاه ها و رفع اختلافات تلاش وافری انجام دهند زیرا مصلحت جهان اسلام و کشورهای عربی در این مساله نهفته است.

وی دشمن همه کشورهای اسلامی و عربی را یکسان دانست و بیان کرد: در برابر دشمن مشترک یعنی رژیم اشغالگر صهیونیستی و هم‎پیمانان تکفیری او باید اتحاد داشت.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تصریح کرد: دشمنان درپی ضربه زدن به وحدت، امنیت و ثبات کشورهای عربی و اسلامی هستند و این روزها نیز درپی نابودی هویت اصیل فلسطین و ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند، بنابراین ما از رهبران کشورهای اسلامی و عربی می خواهیم که به یاری فلسطین و مردم آن بشتابند و در کنار جمهوری اسلامی ایران در مقابل هر گونه فشار و تحریم ظالمانه بایستند زیرا این کشور به دلیل مقابله با تروریست های تکفیری و یاری رسانی به جبهه مقاومت در فلسطین و لبنان دچار این مشکلات شده است.

وی ادامه داد: رهبران کشورهای اسلامی و عربی باید به یاری مردم یمن بشتابند و از ریخته شدن خون مردم این کشور جلوگیری کنند و امنیت و ثبات را به این کشور دوست بازگردانند.

آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان در بخش دیگر پیام خود از دولت لبنان خواست که به فقرا در این کشور توجه ویژه ای کند و اظهار داشت: با افزایش طرح های خدمات اجتماعی و ایجاد فرصت شغلی برای افراد بیکار می تواند برخی از مشکلات این کشور را حل و فصل کرد.

وی تاکید کرد که دولت با مقابله با فساد، رشوه و هدر رفت بیت المال و بازگشت املاک عمومی به دولت و بازپرسی و محاسبه از افرادی که بر خلاف قانون قدم بر می دارند، می تواند جهش خوبی در زمینه اقتصاد داشته باشد.

ارسال نظرات