۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۶۰۷۵۶۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
اجرای هزار و ۱۵۰ برنامه در سالروز فتح خرمشهر و واگذاری ۵۴۰ اولویت تشرف حج تمتع در خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه  1150 برنامه در  سالروز فتح خرمشهر در استان اجرا می شود، افزود: برپایی صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، گلباران مزار شهدا و برگزاری همایش پیش کسوتان در راستای تجلیل از خانواده های شهدای عملیات الی بیت المقدس از جمله برنامه های در نظر گرفته شده است.

سرهنگ امیری همچنین رونمایی از 36 عنوان کتاب و تمبر سوم خرداد، برپایی همایش طلاب درحوزه علمیه امام خمینی (ره) و نام گذاری حجره های این حوزه به نام هر یک از شهدای این عملیات و نواختن مارش عملیات الی بیت المقدس در ساعت 11 سوم خرداد در استان را از دیگر برنامه های این رویداد بیان کرد

واگذاری 540 اولویت تشرف حج تمتع

مدیرحج و زیارت خراسان شمالی با بیان اینکه 540 اولویت تشرف حج تمتع در استان واگذار شد، به راه اندازی سامانه «واگذاری اولویت های تشرف حج تمتع» از بیست و دوم اردیبهشت اشاره کرد و افزود: تاکنون سامانه ای برای این منظور راه اندازی نشده بود و متقاضیان به دلالان و سودجویان مراجعه می کردند که گاهی تخلفاتی صورت می گرفت.

محمدباقر قاصری افزود: راه اندازی این سامانه موجب کوتاه شدن دست واسطه گران و سودجویان فیش های حج تمتع می شود.

 وی خاطرنشان کرد: افرادی که می خواهند اولویت تشرف خود را واگذار  یا برای تهیه آن اقدام کنند باید به این سامانه به آدرس tasharof.haj.ir مراجعه کنند..

کمک 60 میلیون تومانی خیران فاروجی در جشن گلریزان

در مراسم جشن گلریزان فاروج، خیران این شهرستان، 60 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند.

مدیرعامل ستاد دیه استان در این مراسم گفت: 5 زندانی جرایم غیرعمد در فاروج با 400 میلیون تومان بدهی چشم انتظار کمک نیکوکاران برای آزادی از زندان هستند.

رضا استاجی افزود: فاروج تنها شهرستانی است که تمام مبالغ تعهدی سال گذشته آن، صددرصد وصول شده است.

ضرورت رسیدگی به امرار معاش خانواده زندانیان

حجت الاسلام نوروزی، امام جمعه فاروج در مراسم جشن گلریزان فاروج گفت: علاوه بر این که به زندانیان جرایم غیرعمد کمک می شود باید بخشی از کمک ها نیز برای زندانیانی که در خصوص امرارمعاش و ادامه زندگی خود نیازمند کمک هستند هزینه شود.

رئیس دادگستری فاروج نیز گفت: تمام مبالغ اهدایی خیران برای آزادی زندانیان خود شهرستان هزینه می شود.

جعفری افزود: در سال گذشته 13 زندانی با کمک خیران و ستاد دیه استان آزاد شدند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات