۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۰۷۵۶۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

هزینه درزمینهٔ فرهنگی سرمایه‌گذاری برای اعتلای کل جامعه است

هزینه درزمینهٔ فرهنگی سرمایه‌گذاری برای اعتلای کل جامعه است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: هر چه در زمینه فرهنگ تلاش کرده و در عمق و ژرفای فرهنگی هزینه کنیم ضرر نمی‌کنیم؛ زیرا نتیجه‌اش را در جای دیگر می‌بینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار با مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به نقش زیربنایی فرهنگ در جامعه، اظهار کرد: اگر فرهنگ ما درست شود بسیاری از امور بهبود می‌یابد؛ ازاین‌رو باید بیشترین توجه خود را به فرهنگ معطوف کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ اصل و پایه است، خاطرنشان کرد: بر این اساس هر چه در این زمینه تلاش کرده و در عمق و ژرفای فرهنگی هزینه کنیم ضرر نمی‌کنیم؛ زیرا نتیجه‌اش را در جای دیگر می‌بینیم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت فرهنگی را نوعی جهاد دانست و اضافه کرد: ما پنج نوع جهاد داریم؛ جهاد اکبر که جهاد با نفس بوده و بسیار سخت است، جهاد اصغر که جنگ تن‌به‌تن و نظامی است و جهاد سوم جهاد افضل بوده و همان امربه‌معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه جهاد دیگر جهاد کبیر بوده و همان جهاد فرهنگی است، اظهار کرد: جهاد پنجم جهاد اقتصادی یا جهاد اهم است.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن از همه حوزه‌های دیگر ناامید شده اما بر روی اقتصاد ما متمرکز شده تا از این راه انقلاب و نظام و کشور ما را دچار شکست کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه جهاد اهم و اقتصادی می‌تواند در این عرصه هم دشمنان را با شکست مواجه کند، افزود: این مهم با رونق اقتصادی و اجرای رهنمودهای رهبری شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید در همه این حوزه‌ها که عرصه‌های کلان دین و دنیای ما هستند تلاش کنیم، ادامه داد: باید در این حوزه‌های پنج‌گانه که شامل عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و انسانی است برنامه‌ریزی داشته باشیم تا بتوانیم در شئون مختلف به تعالی برسیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات