۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۶۰۷۵۶۸
امام جمعه بجنورد:

سیل حضور مردم در امدادرسانی به سیل‌زدگان باشکوه بود

سیل حضور مردم در امدادرسانی به سیل‌زدگان باشکوه بود
امام جمعه بجنورد گفت: سیل حضور مردم در امدادرسانی به سیل‌زدگان با شکوه بود و این سیل همدلی و همراهی سیل طبیعی را شرمنده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه چهارشنبه در مراسم اهدای سه هزار بسته لوازم خانگی به مردم مناطق سیل‌زده خراسان شمالی، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه فرموده‌اند یکی از برکات انقلاب و نظام اسلامی، مسابقه خدمات‌رسانی و سرعت و سبقت در ارائه خدمات مختلف به مردم است.

وی با اشاره به سیل‌های ابتدای سال و بر جای گذاشتن خسارات متعدد، اضافه کرد: اگرچه این سیل‌ها منجر به خرابی و خسارت فراوان شدند؛ اما برکات فراوانی هم داشتند که یکی از این برکات، نمایش شکوه همدلی و همراهی مردم در کمک به سیل‌زدگان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سیل امسال جمله‌ای با این مضمون فرمودند که سیل حضور مردم در امدادرسانی به سیل‌زدگان، سیل طبیعی را شرمنده کرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه سیل حضور مردم از سیل طبیعی شکوه بیشتری داشت، خاطرنشان کرد: مردم با حضور در اردوهای جهادی، ارائه کمک‌های مردمی و حضور یافتن در کنار مردم آسیب‌دیده مقداری از آلام آن‌ها را کاسته و همدلی و همراهی خود را با سیل‌زدگان نشان دادند.

وی اضافه کرد: امروز هم سیل خدمات جاری شده و کاروان خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان و آسیب دیدگان در خراسان شمالی هم حضور یافته است و به فضل الهی این خدمات‌رسانی‌ها تا پایان یافتن مشکلات مناطق سیل‌زده تداوم خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محرومیت این استان، اظهار کرد: خراسان شمالی استانی محروم بوده و هرچه بیشتر به این استان رسیدگی شود به همان اندازه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن بیشتر شکوفا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال 91 در سفر به خراسان شمالی فرمودند این استان درعین‌حال که محروم است اما استعداد و ظرفیت قرار گرفتن در ردیف 10 استان برتر کشور را دارد؛ زیرا مردمی پرتلاش و کوشا دارد؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود همت و تلاش مسؤولان و نگاه مدیران ارشد کشور به خراسان شمالی با این رویکرد و دورنما باشد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات