۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۶۰۷۵۷۳
استاد حوزه علمیه:

امام علی، امیر عالم آفرینش است

امام علی، امیر عالم آفرینش است
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با بیان اینکه امام علی(ع) امیر عالم آفرینش است، گفت: قرآن شرح حال امیرمومنان علی(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد جامع غدیر تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: قرآن شرح حال امیرمومنان علی(ع) است.

وی افزود: حالاتی که بعد از رسول خدا(ص) به امیرمومنان علی(ع) دست می‌داد به احدی این حالات دست نمی‌داد؛ ایشان مدام شاهد یک انقلاب و التهاب درونی و سیر کمالی به سوی قادر مطلق بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیب یزدی بیان داشت: خصوصیاتی در وجود باطنی امیرمومنان علی(ع) نهفته است که سبب شده ایشان نسبت به سایر اوصیای الهی و حتی انبیاء از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار باشند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) در عالم دنیا لحظه ای از شوق وصال به حضرت حق آرام و قرار نداشتند، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم با تشریح اوصاف و ویژگی‌های امام علی(ع) ایشان را به عنوان یک الگوی شایسته معرفی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه امیرمومنان علی(ع) امیر عالم آفرینش هستند، ادامه داد: طبق صریح روایات؛ در قیامت کار رسیدگی به خلایق با الله اکبر امیرمومنان علی(ع) آغاز می‌شود؛ امامان معصوم نه تنها در دنیا بلکه در عالم آخرت نیز امام و پیشوای انسان‌ها هستند لذا امام علی(ع) در عالم آخرت نیز همانند عالم دنیا امیر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با اشاره به اینکه اهل دنیا حقیقت وجودی امام علی(ع) را در قیامت خواهند دید و شناخت، اظهار داشت: زمانی که شیعیان واقعی از عالم دنیا وارد برزخ می شوند امام علی(ع) به استقبال آنان می روند و در قیامت با حضرت همنشین می شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که امام علی(ع) از هر پلیدی و رجسی مبرا هستند، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم حضرت را با صفات تقوا، انفاق، عبادت و رفتار شایسته معرفی  می‌کند و از مدیریت حاکم بر باطن و ظاهر ایشان سخن به میان می‌آورد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی بیان داشت: خداوند امام علی(ع) را به عنوان یک الگوی عملی بسیار برجسته در اختیار انسان ها قرار داد تا مردم با تأسی به ایشان مسیر کمال را طی کنند.

وی بهترین عمل شب قدر را استغفار و‌ توبه برشمرد و گفت: انسان هر لحظه باید اهل دعا و مناجات باشد؛ دعا انسان را به خداوند نزدیک می کند براین اساس دعا کردن توفیق الهی است؛ بهترین دعا آن است که انسان بخواهد با امام معصوم محشور شود.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی طلب تقرب را بالاترین عبادت دانست و اظهار داشت: امام علی(ع) اهتمام ویژه ای به عبادت شبانه داشتند ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای عبادت و راز و نیاز با پروردگار است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات