۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۰۷۵۷۵
حجت الاسلام طبرسی:

منشور روحانیت سندی جامع برای رشد علمی و اخلاقی طلاب است

منشور روحانیت سندی جامع برای رشد علمی و اخلاقی طلاب است
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران گفت: تحقق مطالبات امام راحل و مقام معظم رهبری موجب رشد علمی و اخلاقی طلاب خواهد شد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری کارگاه تلبس متمرکز در یکی از مدارس علمیه استان خبر داد.
 
وی با اشاره به این که در گذشته کارگاه تلبس به صورت مجزا در هر یک از مدارس برگزار می‌شد، افزود: به منظور مدیریت صحیح و بهره گیری از اساتید مجرب و توانمند، این کارگاه به صورت متمرکز در یکی از مدارس استان برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در این کارگاه متمرکز ۸۰ نفر از طلاب داوطلب تلبس شرکت خواهند کرد، ادامه داد: این کارگاه آموزشی پس از تعطیلات تابستانه حوزه و به مدت ده روز برگزار می‌شود.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در این کارگاه ده روزه دوازده محور مهم از سوی اساتید دوره مورد تبیین و بررسی قرار خواهد گرفت، بیان داشت: به طور حتم تبیین و تشریح این مسائل مهم موجب آشنایی بیشتر طلاب با جایگاه طلبگی و همچنین باید و نباید‌های جایگاهی که در آن قرار دارند خواهد شد.
 
وی با بیان این که شرکت در کارگاه تلبس برای طلاب داوطلب برای پوشیدن لباس مقدس روحانیت را الزامی دانست و خاطرنشان کرد: طلابی که در این کارگاه مهم شرکت نکنند از گذارندن بقیه مراحل تلبس بازخواهند ماند.
 
حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که پوشیدن لباس روحانیت بر اساس قوانین و مقررات معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه انجام می‌شود، تصریح کرد: اتمام پایه پنجم، شرکت در کارگاه تلبس، امور صیانتی و موفقیت در مصاحبه علمی از جمله مهم‌ترین شروط تلبس است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، حفظ شأن و جایگاه لباس مقدس روحانیت را نخستین وظیفه طلاب دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید در عمل این جایگاه رفیع را حفظ کنند و از هر عملی که موجب خدشه دار شدن جایگاه روحانیت می‌شود به شدت بپرهیزند.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امام خمینی (ره) در منشور روحانیت جایگاه و رسالت واقعی روحانیت را به خوبی تبیین و تشریح کرده است، گفت: طلاب حوزه باید این منشور ارزشمند را مبنای عمل خود در تحصیل و زندگی طلبگی قرار دهند.
 
وی با اشاره به این که بازخوانی منشور روحانیت امام خمینی (ره) مسیر حرکت طلاب جوان را به خوبی مشخص خواهد کرد، ادامه داد: تحقق مطالبات امام راحل و مقام معظم رهبری موجب رشد علمی و اخلاقی طلاب در تمام مراحل زندگی فردی و تحصیلی خواهد شد./950/ت210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات