۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۰۷۵۸۲
حجت الاسلام ریاضت:

ماه رمضان بهترین فرصت برای رسیدن به قرب الهی است

ماه رمضان بهترین فرصت برای رسیدن به قرب الهی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عبادات باید انسان را به خدا برساند، گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای رسیدن به قرب الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود ریاضت استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیات عشاق الحسین(ع)، گفت: اگر عمل انسان موجب تقرب او به حضرت حق شود به طور قطع چنین انسانی به حضرات معصومین نیز نزدیک می شود.

وی با تاکید بر اینکه انسان با ولایت اهل بیت(ع) به قرب الهی نائل می شود، افزود: انسان با قرائت زیارت عاشورا به این مهم تاکید می کند که قصد من از زیارت امام حسین(ع) تقرب الهی است.

حجت الاسلام ریاضت با اشاره به اینکه روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان باید زمینه تقرب اله را برای انسان روزه دار فراهم کند، ابراز کرد: در دعاهای وارد شده در ماه مبارک رمضان انسان از حضرت حق تعالی درخواست می کند او را از مقربین و نزدیک ترین بندگان درگاهش قرار دهد؛ انسان با رعایت حقوق والدین و کسب رضایت آنان می تواند به قرب الهی دست یابد.

استاد حوزه علمیه با بیان حدیثی از امام محمدباقر(ع) که فرمودند: هر کس محبت ما اهل بیت(ع) را در دل دارد پای مادر خود را ببوسد، اظهار داشت: انسان با توسل به اهل بیت(ع) می تواند به حضرات معصومین نزدیک تر شود و به هر میزان این قرب بیشتر باشد درک حقایق در وادی ولایت افزایش می یابد.

وی با اشاره به معراج پیامبراکرم(ص)، گفت: پیامبراکرم(ص) در شب معراج به قدری به خداوند نزدیک شدند که تا به حال هیچ احدی به آن رتبه گام نگذاشته بود بنابراین شدت تقرب انسان به خداوند باید به گونه ای باشد که بخواهد آن قرب الهی را درک کند.

حجت الاسلام ریاضت با بیان اینکه عبادات باید انسان را به خدا برساند، ابراز کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای رسیدن به قرب الهی است.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی مبنی بر اینکه امام حسین(ع) دلالت کننده بر ذات خداوند است، بیان داشت: دلالت بر ذات خداوند نیازمند شدت قرب به حضرت حق تعالی است بنابراین کسی می تواند شدت قرب پیدا کند که راهنمای دیگران به ذات اقدس احدیت باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات