۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۰۷۵۹۵
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

امنیت ایران مدیون درایت های رهبری است

امنیت ایران مدیون درایت های رهبری است
استاد حوزه علمیه گفت: اگر مسؤولان همانند کاری که در برجام انجام دادند و به خواسته دشمنان کشور را خلع سلاح می کردند، حمله آمریکا به ایران قطعی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در جلسه معرفتی ماه مبارک رمضان که در مسجد شهید بهشتی برگزار شد، گفت: همه دستورات الهی بر محور توحید استوار است.

وی با بیان اینکه اسلام سراسر دین بندگی است، ادامه داد: انسان مومن به ربوبیت تشریعی اعتقاد دارد؛ ربوبیت تشریعی در فروع دین تجلی یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به اینکه انسان با اطاعت از فرامین الهی در مسیر بندگی گام بر می دارد، ابراز کرد: انسان باید تعبدی بودن احکام را بپذیرد و در انجام آن چون و چرا نیاورد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برای مثال اگر امروز بین ایران و آمریکا جنگی صورت بگیرد و ولی فقیه حکم جهاد بدهند جهاد بر مردم واجب می شود هر چند آمریکا نه جرات جنگیدن دارد، نه عرضه حمله کردن دارد و نه مرد جنگ است بنابراین ترسوهای داخلی نباید خودشان بترسند که مردم را نیز از جنگ بترسانند چرا که دشمن می داند نباید به ایران حمله نظامی داشته باشد.

وی افزود: دشمنان تلاش کردند تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران را همانند هسته‌ای کشورمان نابود کنند تا صاحب امنیت شوند اما شکر خدا با درایت رهبری، مسؤولان محترم نتوانستند تجهیزات نظامی کشور را به آنان تحویل دهند در غیر این صورت اگر داده بودند امروز نمی توانستیم بگوییم آمریکا جرات حمله به ایران را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در ادامه بیان داشت: هیچ کشوری در دنیا خود را در برابر دشمن خلع سلاح نمی کند مگر آن که به دریوزگی می‌افتد؛ اسلام رابطه مسلمانان با دشمنان را کاملا مشخص کرده است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ریاست طلبی و حب مقام در دین اسلام مذموم است، اظهار داشت: انسان در عرصه خودسازی باید منیت را نابود کند و این نابودی منیت بندگی خداوند است؛ کسی که بنده خدا می شود اعمالی که انجام می دهد برای کسب رضای الهی است.

وی با اشاره به اینکه منیت عامل اصلی اختلافات فردی، اجتماعی و سیاسی در جامعه است، اضافه کرد: اگر اعمال انسان برای خداوند باشد آن اعمال عبادت محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در پایان خاطرنشان کرد: انسان از خود چیزی جز فقر ندارد و غنی مطلق خداوند متعال است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات