۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۰۷۵۹۶
آیت الله صدیقی:

حضرت زهرا حقیقت شب قدر است

حضرت زهرا حقیقت شب قدر است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت زهرا(س) حقیقت شب قدر است، گفت: یازده قرآن ناطق در وجود حضرت نهفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در جمع طلاب این مدرسه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان اسراری دارد و لیلةالقدر از اسرار عالم است که در این ماه مبارک قرار دارد.

وی با بیان اینکه لیلةالقدر ظرف نزول قرآن کریم است، ادامه داد: طبق صریح روایات؛ حضرت زهرا(س) حقیقت شب قدر است چرا که یازده قرآن ناطق در وجود ایشان نهفته است؛ بنابراین ظرفیت و سعه وجودی حضرت به وسعت اسماء الحسنی الهی است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه شب قدر با همه زمان ها متفاوت است، ابراز کرد: هر عمل نیکی که در شب قدر انجام شود ثواب انجام هزار ماه را دارد؛ خداوند قلب انسان پشیمان شده از گناه را در شب قدر احیا می کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این مطلب که شب قدر به اندازه هزار سال برای انسان حیات به ارمغان می‌آورد، گفت: فاصله انسان با خداوند در شب قدر کم می شود و به سرعت می تواند به مقصد برسد؛ عمر دنیوی انسان به اندازه ای در نظر گرفته شده که آدمی بتواند به سعادت اخروی دست یابد.

وی با بیان اینکه بهشتیان وارثان بهشت هستند، ادامه داد: انسان با درک شب قدر می تواند گذشته خود را جبران کند و در بهشت ساکن شود؛ ملائکه در این شب بر زمین فرود می آیند و برای بندگان طلب استغفار می کنند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه انسان فقر مطلق است، گفت: اگر منیت انسان در شب قدر شکسته شود در دریای بی انتهای حجت الهی یعنی امام زمان(عج) ذوب می شود و خاصیت دریا شدن پیدا می کند و این جذبه امام است که انسان را از توطئه ها و فتنه های ابلیس نجات می دهد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: انسان در ماه مبارک رمضان باید از مواضع اسلام، ارزش های فطری الهی و صله رحم صیانت کند؛ اسماء الحسنی در این ماه باید به قلب انسان بتابد و تمام صفات الهی از وجود مومن منعکس شود.

وی با بیان اینکه انفاق و دستگیری از گرفتاران در این ماه بسیار توصیه شده است، گفت: امروز ما باید به مردم یمن حساس باشیم، آنان به جرم ارتباط با نظام جمهوری اسلامی و محبت نسبت به اهل بیت(ع) به مدت چهار سال سخترین ظلم ها را تحمل می کنند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: ما نمی توانیم با ارسال موشک آنان را یاری کنیم اما همین که تفکر موشکی ما به یمن رفته و با پهباد افتخار می آفرینند بسی جای شکر دارد؛ طبق صریح آیات الهی اگر کسی در راه خداوند گام بردارد خداوند قدم های آنان را تثبیت می کند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه زبان انسان باید بلندگوی دین و ولایت باشد، خاطرنشان کرد: انسان مومن اهل سخن بیجا نیست برای همین زبان خود را کنترل می کند و جز برای رضای خدا سخن نمی گوید./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات