۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۰۷۵۹۷
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ارزش مادری در زمره بالاترین و والاترین ارزش‌های اسلامی است

ارزش مادری در زمره بالاترین و والاترین ارزش‌های اسلامی است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به طلاب خواهر گفت: اگر هزاران بار درجه اجتهاد پیدا کنید اما باز هم این میزان علم و اجتهاد ارزش مادر خوب بودن را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه استان، با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت ماه رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان، ماهی باعظمت، باکرامت، باشرافت و بافضیلت بوده و خداوند به این ماه عظمت ویژه‌ای داده است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به جایگاه حوزه علمیه خواهران و رسالت طلاب خواهر در جامعه اسلامی، اظهار کرد: امید می‌رود با رونق حوزه علمیه خواهران در خراسان شمالی و با فعالیت‌های علمی خواهران و پیروان حضرت زهرا (س) و زینب (س) در این شهر و درنهایت در حوزه‌های علمیه دیگر، زمینه اعتلای بیش از پیش اسلام ناب محمدی فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه طلبگی، خطاب به طلاب گفت: باید بابت این نعمتی که خدا به شما عطا کرده همواره سپاسگزار بوده و تلاش کنید درنهایت ملای خوبی شوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی خطاب به طلاب خواهر تصریح کرد: شما باید قدر این زندگی و سربازی امام عصر (عج) را بدانید، به وظایف مادری خود آشنا شوید و از سوی دیگر به‌مراتب عالی علمی حتی مرحله فقاهت برسید تا تقلید بر شما حرام باشد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب خواهر باید بکوشند درنهایت مادر خوب و خانم رسیده به‌مراتب علمی در حد اجتهاد مطلق و فقاهت باشند که تقلید بر آن‌ها حرام بوده و به رأی خود عمل می‌کنند؛ ولی درعین‌حال مادر موفقی هم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اضافه کرد: اگر همه ارزش‌های اسلامی را جمع کنند به پای ارزش مادری نمی‌رسد؛ به‌گونه‌ای که اگر هزاران بار درجه اجتهاد پیدا کنید اما باز هم این میزان علم و اجتهاد ارزش مادر خوب بودن ندارد.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خطاب به طلاب خواهر و بانوان مبلغه، تصریح کرد: اما اگر در عین حال که از نظر فقهی و علمی سرآمد هستید مادر خوبی هم باشید در آن صورت نور علی نور خواهد بود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات