۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۰۷۶۰۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پویایی مساجد سبب پیشگیری از فساد در جامعه می‌شود

پویایی مساجد سبب پیشگیری از فساد در جامعه می‌شود
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر مساجد ما فعال و پویا باشند و با مردم ارتباط برقرار کنند خود این موضوع از فساد جامعه پیشگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد وفایی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، با اشاره به کارکرد و تأثیرگذاری مساجد در جامعه اسلامی، اظهار کرد: امام حسین (ع) می‌فرماید: «الغَفلَةُ تَرکک المَسجِدَ و طاعَتُک المُفسِدَ» و تأکید می‌کند غفلت آن است که مسجد رفتن برای نماز را ترک کنی و از تبهکار فرمان بری.

وی افزود: بر این اساس اگر مساجد ما فعال و پویا باشند و با مردم ارتباط برقرار کنند خود این موضوع از فساد جامعه پیشگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: برخی منکر مسجد نبوده و قبول دارند که مسجد خانه خدا است؛ اما بر اثر موانعی ارتباط آن‌ها با مسجد قطع می‌شود که در اینجا زمینه برای جولان مفسدان مستعد می‌شود.

وی با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند جامعه را به تباهی بکشانند از فرصت دور شدن افراد از مساجد بهره می‌برند، خاطرنشان کرد: در مقابل اگر مساجد ما فعال باشند زمینه فعالیت مفسدان کم می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: درواقع مساجد عرصه را برای جولان مفسدان تنگ کرده و نمی‌گذارند آن‌ها برای خودشان افراد و زمینه‌هایی پیدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه خروجی‌های مساجد ما باید انسان‌های صالح و مصلح باشند، ادامه داد: اگر خروجی مساجد افراد صالح و مصلح شدند راه بر مفسدان بسته می‌شود؛ زیرا مفسدها قدرت ندارند به صالحان مصلح کاری داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم مساجد در جامعه اسلامی، اظهار کرد: با داشتن چنین ظرفیت عظیمی که اسلام در اختیار ما قرار داده، اگر این مساجد را سنگر و مرکز دفاع از ارزش‌های دینی قرار دهیم چهره جامعه دوست‌داشتنی‌تر و دل‌پذیرتر از این خواهد بود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات