۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۰۷۶۱۱

روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی رژیم سعودی ادامه دارد

روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی رژیم سعودی ادامه دارد
در جدیدترین اقدام برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، عربستان در یک پلاکارد خوشامدگویی در نزدیکی مسجدالنبی، کلمه عبری «شالوم» را در کنار دیگر زبان‌های دنیا نصب کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، زائران مدینه منوره با دیدن پلاکاردی که کلمه عبری «شالوم» (سلام) در کنار عبارت‌های خوشامدگویی به دیگر زبان‌های جهان بر روی آن نوشته شده بود، تعجب‌زده شدند.

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس‌العربی»، این پلاکارد در نزدیکی مسجد پیامبر (ص) نصب شده و عبارت‌های دیگری مانند «السلام علیکم و اهلا و سهلا بکم» بر روی آن به چشم می‌خورد.

صفحه توئیتری «اسرائیل بالعربیه» تصاویر این پلاکارد را منتشر کرد و صهیونیست‌ها به سرعت این تصویرها را بازپخش کردند.

 

کاربران توئیتر با نوشتن پیام‌هایی در زیر  پُست صفحه اسرائیل بالعربیه، این اقدام عربستان را محکوم و از آن ابراز شگفتی کردند. آنها تأکید کردند که قاتلان و اشغال‌کنندگان فلسطین جائی در عربستان ندارند.  

شهر پیامبر (ص) برای مسلمانان است و یهودی‌ها پس از آنکه به دلیل پیمان شکنی از این شهر بیرون رانده شدند، حق ورود به آن را ندارند؛ پس خوش نیامدید.

 

بریده باد دست کسی که آن را نوشت.

عربستان سعودی طی سال‌های اخیر آماده سازی افکار عمومی در این کشور برای برقراری روابط علنی با رژیم صهیونیستی را در دستور کار خود قرار داده و از رسانه‌ها و شخصیت‌های سابق دولتی خواسته در حمایت ار عادی‌سازی روابط با تل‌آویو ورود کنند.

«انور عشقی»، افسر سابق سعودی و رئیس مرکز پژوهش‌های استراتژیک خاورمیانه ریاض بارها با مقامات سابق و فعلی اسرائیل دیدار کرده و حتی به دستور شخص ولی‌عهد سعودی به فلسطین اشغالی سفر کرده است./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات