۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۰۷۶۱۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حرمت‌شکنی علنی ماه رمضان زیبنده جامعه اسلامی نیست

حرمت‌شکنی علنی ماه رمضان زیبنده جامعه اسلامی نیست
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: این میزان بی‌حالی و بی‌غیرتی نسبت به حرمت‌شکنی علنی ماه رمضان پذیرفتنی نیست و نهادهای مسؤول باید با این موارد مقابله جدی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع نمازگزاران روزه دار بجنوردی،  بر رعایت حرمت ماه رمضان تأکید کرد.

وی اضافه کرد: غیر از روزه‌خواری، گناه همیشه، همه‌جا و برای همه حرام است، به عنوان مثال حرکات ناموزون خارج از نزاکت انسانی همیشه ممنوع است؛ اما اگر همین حرکات و گناهان در ماه رمضان باشد افزون بر ممنوعیت، چون به ماه رمضان بی‌حرمتی شده عقوبت بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی در ماه رمضان کار خوب ثواب مضاعف دارد و کار بد هم کیفر و عقوبت آن مضاعف خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مؤمنان باید این‌گونه مسائل را به خانواده‌ها و اطرافیان خود گوشزد کنند.

وی خطاب به روزه داران گفت: اگر کسی تحت تأثیر فضا و فرهنگ و جو حاکم بر جامعه قرار داشته و روزه‌خواری علنی می‌کند به او گوشزد کنید که باید حرمت این ماه رعایت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی تصریح کرد: همان‌طور که خداوند کعبه را تعظیم و تکریم کرده، ماه رمضان هم این‌گونه است؛ ازاین‌رو همه باید حرمت این ماه را حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: زیبنده نیست در ماه مبارک رمضان در کشوری اسلامی این میزان روزه‌خواری در ملأعام دیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ادامه داد: این همه تحریم و مشکلات معیشتی و بیکاری در جامعه داریم که مردم مسلمان و مؤمن با آن مقابله می‌کنند آن وقت در شهرهای این کشور حرکاتی دیده می شود که اصلاً تناسبی با احترام به ماه مبارک رمضان ندارد.

وی با بیان اینکه این میزان بی‌حالی و بی‌غیرتی نسبت به حرمت‌شکنی علنی ماه رمضان پذیرفتنی نیست، افزود: باید نهادهای مسؤول در این زمینه احساس مسؤولیت بیشتری کرده و به‌صورت قانونی با حرمت‌شکنی ماه رمضان مقابله کنند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات