۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۰۷۶۳۰
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان:

احیای کارکردهای چندگانه مساجد نیازمند حرکت جهادی و انقلابی است

احیای کارکردهای چندگانه مساجد نیازمند حرکت جهادی و انقلابی است
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با تأکید بر همراهی و همگامی ارکان فعال در مساجد، گفت: احیای کارکردهای چندگانه مساجد نیازمند حرکت جهادی و انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد وفایی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم اهداف ما در امور مساجد به‌طور کامل اجرایی شود باید حرکت قوی و جهادی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این راستا لازم است مجموعه فعالان در مساجد همراه و همگام با یکدیگر حرکت کنند تا برکت کار افزایش یابد.

حجت‌الاسلام وفایی با تأکید بر کار با روحیه جهادی و انقلابی، خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگ و در مقابله با تهاجم دشمنان، اگر ما آرایش جنگی نگیریم کارهای ما به‌جایی نمی‌رسد؛ زیرا دشمن در برابر ما آرایش جنگی گرفته است.

وی با اشاره به نقش مساجد درزمینهٔ رونق اقتصادی در جامعه، اظهار کرد: تاکنون رویکرد ائمه جماعات درزمینهٔ اقتصاد رویکرد تبلیغی بوده است؛ اما با توجه به آرایش جنگی دشمن و اینکه در حوزه اقتصاد می‌خواهد مردم اراده کار نداشته باشند باید تمام نیروها برای رونق کار و تولید وارد عرصه شوند.

حجت‌الاسلام وفایی خاطرنشان کرد: در این زمینه اگر مساجد وارد عرصه شده و پیشگامان این حرکت ائمه جماعات باشند بدون شک ثمرات و برکات فراوانی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: اکنون در مرکز رسیدگی به امور مساجد سند تحول مساجد فراهم شده و در این سند به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که مساجد جایگاه سنگر بودن خود را پیدا کنند و در این راستا تعدادی از مساجد به‌عنوان پیشرو انتخاب شده و بر روی آن‌ها کار شده است.

حجت‌الاسلام وفایی در ادامه با بیان اینکه دشمن قصد دارد مردم را از نظام جدا کند، گفت: در این زمینه نقش‌آفرینی مساجد و برنامه‌ریزی برای این مهم مقدرات خاص خود را می‌طلبد.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت مساجد در این راستا، افزود: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و اقدامات تقابلی در عرصه تهاجم فرهنگی دشمن، تابستان ظرفیت مهمی است؛ زیرا در این فصل موجی از جوانان و نوجوانان مشتاق وارد مساجد ما می‌شوند؛ ازاین‌رو باید در این زمینه تدبیر شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات