۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۰۷۶۳۱

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
شعرخوانی در مدح کریم اهل بیت (ع)، فعالیت نمایشگاه قرآن قاین تا پایان رمضان و ضرورت تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،  شاعران خضری دشت بیاض به مناسبت سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) شعرخوانی کردند.  

همزمان با این روز، جمعی از شاعران خضری دشت بیاض هر یک در مدح کریم اهل بیت (ع) ابیاتی را در شب شعری که به همین مناسبت در مسجد امام حسین (ع) خضری دشت بیاض برگزار شد، قرائت کردند.

فعالیت نمایشگاه قرآن قاین تا پایان رمضان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاینات با بیان اینکه نمایشگاه علوم قرآنی قاین تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، گفت: این نمایشگاه از ابتدای رمضان در مسجد جامع برپا شده است و تا پایان این ماه ادامه دارد و بیش از هزار عنوان کتاب در 10 هزار جلد در زمینه های قرآنی و مذهبی به علاقه مندان با 50 درصد تخفیف ارائه می شود.

میرزنگویی ساعت کار این نمایشگاه را از حدود 9 صبح تا یک شب بیان و اضافه کرد: زمان افطار نمایشگاه تعطیل است.

ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب تبیین شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس، با اشاره به نقش آفرینی تبلیغ در ترویج دین و تعمیق باورهای دینی، گفت: مبلغان ماه مبارک رمضان در جلسه های مختلفی که حضور می یابند ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب را  توسط مقام معظم رهبری تبیین کنند.

حجت الاسلام آزاد افزود: در ماه مبارک رمضان 85 نفر از مبلغان اعم از بومی، مستقر، طرح هجرت و اعزامی از مشهد و قم در شهر و مناطق روستایی فردوس به تبلیغ مشغول هستند.

وی به محافل قرآنی این شهرستان اشاره و اظهار کرد: محفل تخصصی جزء خوانی و تفسیر قرآن کریم ویژه خواهران با حضور حافظان ممتاز شهرستان در ماه مبارک رمضان هر روز در مجتمع شهید آوینی، اجرای طرح با قرآن در رمضان در جوار شهدای گمنام پارک ملت با مشارکت اداره ها و نهادها و مراسم جزء خوانی قرآن با حضور قاریان ممتاز شهرستان در امامزادگان فردوس از محافلی است که پذیرای دوستداران قرآن و تشنگان معارف کتاب الهی است.

1500 بسته افطاری در خضری دشت بیاض

هزار و 500 بسته غذایی افطار به مناسبت ماه مبارک رمضان بین روزه داران خضری دشت بیاض توزیع شد. 

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه خضری دشت بیاض، از برپایی سفره‌های افطاری ساده در جوار بقعه متبرکه امامزاده عبدا... روستای کارشک به مدت 30 شب خبر داد و بیان کرد: این سفره‌های افطاری در فضایی معنوی توسط خادمان بقاع متبرکه به منظور میزبانی از روزه‌داران پهن می شود.

حیدری، با بیان این که هر سال بر اساس نیات واقفان از محل درآمد موقوفه ها اطعام روزه داران انجام می شود، افزود: در برخی موقوفه ها از جمله مسجد امام حسین (ع) وقف با نیت اطعام روزه‌داران وجود دارد که به تناسب درآمد هزینه می‌شود./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات