۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۰۷۶۳۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
امامزادگان شاخص خراسان شمالی، میزبان برنامه های شب های قدر و کمک ۱۴۵ میلیون تومانی خیران اسفراینی عناوین برخی از اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، خیران نیک اندیش اسفراینی برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال کمک کردند.

حجت الاسلام محمدیان امام جمعه اسفراین در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد در سالن شهید رخشی این شهرستان، این کار را دارای ریشه فرهنگی و روایی دانست.

رستمی فرماندار اسفراین هم بر ترویج فرهنگ گذشت و اهتمام برای نقش آفرینی در عرصه حل اختلاف تاکید کرد.

امامزادگان شاخص خراسان شمالی، میزبان برنامه های شب های قدر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: مراسم ویژه شب های قدر در آستان مقدس هشت امامزاده شاخص این استان برگزار می شود.

حجت الاسلام عظیم آسوده، گفت: هشت امامزاده شاخص استان در شب های پرفیض قدر میزبان عزاداران و مؤمنان روزه دار است.

وی با اشاره به برنامه های ویژه لیالی قدر در بقاع متبرکه، اظهار کرد: این برنامه ها با سخنرانی روحانیان برگزیده و حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام آسوده با اشاره به اینکه مهم ترین برنامه احیای شب های قدر در امامزادگان خراسان شمالی در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد  با پخش زنده از سیمای اترک خراسان شمالی همراه خواهد بود، افزود: در این شب ها برنامه هایی از قبیل اقامه نماز ۱۰۰ رکعتی، دعای جوشن کبیر، سخنرانی و مداحی و قرآن بر سر گرفتن اجرا می شود.

مجموعه شعر «سیاه و سفید» منتشر می شود

مجموعه شعر «سیاه و سفید» اثر علی نقویان منتشر می شود.

سراینده این مجموعه با بیان این که در آن اشعار به زبان فارسی و کرمانجی است، افزود: با توجه به این که رویکرد اشعارم مدرن و متناسب با ادبیات روز است، سعی کردم با انتخاب آن ها، آسیب وارد شده به آثار را از طریق ترجمه کمتر کنم.

این اثر، چهارمین  مجموعه شعر دوزبانه کرمانجی، فارسی است که توسط انتشارات «عقربه» منتشر می شود.

مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی، تفاوت ما را عیان کرد

استاندار خراسان شمالی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح بیان کرد: مقاومت مردم در ابتدای جنگ این نکته را به دشمن تفهیم کرد که ملت ایران با سایر ملت ها فرق دارد و برای حراست از وطن از همه چیز خود خواهد گذشت.

محمد علی شجاعی، در صبحگاه مشترک سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر، عزت و سربلندی خاک ایران را مدیون رشادت ها و فداکاری های نیروهای مسلح بیان کرد و گفت: رشادت های نیروهای مسلح موجب شد آنچه که دشمن به هیچ عنوان تصورش را نداشت در جنگ رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه دلاور مردان ایران از عاشورا و کربلا درس مقاومت و ایستادگی گرفته اند، شهادت را برای این قشر افتخار دانست و افزود: مقاومت مردم در ابتدای جنگ این نکته را به دشمن تفهیم کرد که ملت ایران با سایر ملت ها فرق دارد و برای حراست از وطن از همه چیز خود خواهد گذشت./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات