۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۰۷۶۴۱
جانشین فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان مطرح کرد؛

فعالیت گروه‌های جهادی برای بازسازی منازل سیل زدگان

فعالیت گروه‌های جهادی برای بازسازی منازل سیل زدگان
سردار معین پور با اشاره به تهیه کانکس برای سیل زدگان روستای مکران شوش، گفت: هم اکنون گروه‌های جهادی به صورت خودجوش بازسازی را آغاز کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار معین پور، جانشین فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان، پیس از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در جمع خبرنگاران عنوان داشت: همایش آزادسازی خرمشهر با شعار «مقاومت رمز پیروزی» با حضور کل نیرو‌های مسلح استان، فرماندهان، رزمندگان، پیشکسوتان و خانواده‌های شهدا، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و مرزبانی در سالن امام خامنه‌ای مجتمع فجر اهواز برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان گفت: مقاومت جانانه مردم در برابر آمریکا و اذنابش به ویژه صدام عفلقی رمز پیروزی ما در جنگ تحمیلی و آزادسازی خرمشهر پس از ۱۹ ماه بود.

این مقام مسؤول با اشاره به اقدامات وحشیانه آمریکا در منطقه و محاصره اقتصادی ایران اسلامی تصریح کرد: رهبر انقلاب در این باره گزینه اصلی و قطعی نظام اسلامی را مقاومت معرفی کرد و به واقع مردم با اقتدا به شهدا و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس، چنین بحران‌هایی را پشت سر می‌گذارند.

سردار معین پور در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون فعالیت‌های صورت گرفته برای سیل زدگان خاطرنشان کرد: برخی روستا‌ها تاکنون زیر آب هستند و یا اگر آب از آن‌ها خارج شده، خانه‌ها قابل سکونت نبوده و ایمن نیستند که نیازمند بازسازی و تعمیر نیازمند هستند.

وی با بیان اینکه در روستای مکران شهرستان شوش بسیاری از اهالی با توجه به گرمای هوا در چادر زندگی می‌کنند، افزود: آن‌ها امکان سکونت در روستا را با توجه به زیر آب رفتن راه  ورودی روستا ندارند ضمن اینکه بسیاری از خانه هایشان به بازسازی نیاز دارد؛ از این رو طی هماهنگی با استاندار و فرمانده سپاه استان و چندین بازدید در ماه رمضان، کانکس‌هایی از سوی سیستم‌های دولتی، سپاه و بسیج تهیه شد.

جانشین فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه کولر‌های هر کانکس تهیه و برق بخشی از روستائیان ساکن در کانکس‌ها از سوی سازمان آب و برق تأمین شد، اظهار داشت: برای همه ساکنان روستای مکران در حال ارسال کانکس هستیم تا هیچ اردوگاه چادری نداشته باشیم.

این مقام مسؤول با اشاره به آمادگی گروه‌های جهادی برای خدمت رسانی به سیل زدگان بیان داشت: گروه‌های جهادی ما پس از آمادگی تفاهم نامه‌های دولت برای بازسازی خانه‌های سیل زدگان پس از اعلام اعتبارات، آغاز بکار خواهند کرد البته هم اکنون بصورت خودجوش با جذب خیران از شهر‌ها و استان‌های مختلف بازسازی را آغاز کردیم و منتظر اعتبارات دولتی نماندیم./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات