۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۰۷۶۵۶
آیت الله ناصری:

وجود امام زمان خیرات و برکات بسیار برای مردم به دنبال دارد

وجود امام زمان خیرات و برکات بسیار برای مردم به دنبال دارد
استاد عرفان و اخلاق گفت: خداوند می‌فرمایند مادامی که امام زمان(عج) در میان جمعیتی حضور داشته باشند آن جامعه عذاب نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با بیان اینکه اعمال ما در روز پنجشنبه به محضر امام زمان(عج) ارائه می‌شود، گفت: امام زمان (عج) برای جامعه فواید بسیاری دارند، که این فواید در روایات و زیارات بسیار ذکر شده است. روایات بسیاری در این زمینه ذکر شده است، در یکی از این روایات ذکر شده است ایشان در بیابان‌ها و در چادرها زندگی می‌کنند، خداوند می‌فرماید مادامی که امام زمان(عج) در میان جمعیتی حضور داشته باشند آن جامعه عذاب نخواهد شد.

استاد عرفان و اخلاق با بیان اینکه امام سجاد(ع) به یک نفر از دوستان خود سفارش می‌کنند پس از خواندن نماز صبح به جای خواب در بین الطلوعین که زمان تقسیم ارزاق است، بیدار باشند و مشغول به تعقیبات نماز باشند، عنوان کرد: حتی خواب در این زمان تعبیر ندارد و خوابیدن در این زمان کراهت دارد و خوش یمن نیست.

آیت الله ناصری با اشاره به روایتی، خاطر نشان کرد: سبب هدایت ما امام زمان(عج) است،به واسطه ایشان از جامعه دفع قضا و بلا می‌شود. ایشان به مانند ماه تابنده و خورشید طلوع کننده برای جامعه هستند. در زیارت ایشان آمده است سلام بر تو ای نور خدا که هرگز خاموش نخواهی شد.

وی در ادامه افزود: نور حضرت ولی عصر (عج) خاموش شدنی نیست چرا که این نوری است که توسط خداوند روشن شده، ایشان واسطه ما با خداوند است و به واسطه ایشان خلقت صورت می‌گیرد، امام زمان(عج) چشم بینایی دارد بر همه افراد و همه را می‌بیند و می‌شنود. بنابر روایتی از امام سجاد(ع) به وسیله ائمه اطهار(ع) است که درخت‌ها میوه می‌دهند و جوی‌های آب جاری است.

آیت الله ناصری ادامه داد: امام نماینده خداوند در عالم وجود است، هرکاری هم که می‌کنند به لطف و فرمان الهی انجام می‌دهند، امام سجاد(ع) می‌فرمایند تسبیح می‌گویم خداوند  را که همه چیز را در عالم خلقت برای ما ائمه(ع) مسخر گردانده است. امام زمان(عج) می‌فرمایند ما در همه حال مراقب شما هستیم، هوای شما را داریم و اگر ما نبودیم دشمنانتان شما را نابود می‌کردند.

وی با اشاره به روایتی از امام زمان (عج) اظهار کرد: روایتی از امام زمان وجود دارد که مثل ایشان به ما در زمان غیبت مانند خورشید در پس ابر است، مقدرات الهی در میان بندگان ابتدا بر امام زمان(عج) نازل می‌شود و از سوی ایشان در میان بندگان تقسیم خواهد شد. برکات و ارزاق و آنچه ما داریم از برکات امام زمان(عج) است./1304/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات