۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۰۷۶۶۲
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم:

اطاعت از مستکبران مصداق بت‌پرستی مدرن است

اطاعت از مستکبران مصداق بت‌پرستی مدرن است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بت‌پرستی تنها به معنای پرستش سنگ و چوب نیست، گفت: اطاعت از مستکبران مصداق بت‌پرستی مدرن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم عصر امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به پیام‌های قرآنی سوره انبیاء اظهار داشت: در این سوره داستان 16 نفر از انبیای الهی بیان شده که حضرت ابراهیم علیه‌السلام یکی از این پیامبران است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: در سوره انبیاء به ماجرای بت‌شکنی حضرت ابراهیم علیه‌السلام در دوران جوانی اشاره شده که این موضوع بر روحیه جوانی و حق‌طلبی و دین‌گرایی جوانان تأکید می‌کند.

وی تصریح کرد: پس از این‌که حضرت ابراهیم علیه‌السلام بت‌ها را شکست و تبر را بر دوش بت بزرگ گذاشت، قومش از او پرسیدند که چرا بت‌ها را شکسته است که حضرت ابراهیم علیه‌السلام به آن‌ها فرمود این بت بزرگ بوده است که بت‌ها را از روی حسادت و قدرت‌طلبی شکسته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم اظهار داشت: مردم با شنیدن این سخن به فکر فرورفته و متوجه شده‌اند که به خود ظلم کرده‌اند و حق با حضرت ابراهیم علیه اسلام است؛ اما از آنجایی که جاهل بودند، حضرت ابراهیم علیه‌السلام را در آتش انداخته و مجازات کردند.

وی با بیان اینکه برای بت‌پرستی مصداق‌های زیادی وجود دارد و بت‌پرستی تنها به معنای پرستش سنگ و چوب نیست، گفت: امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند«عبادت تنها سجده و رکوع در برابر خداوند نیست و بت‌پرستی نیز تنها به معنای پرستش سنگ و چوب نیست».

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر انسانی به غیر خدا از دیگری تبعیت و اطاعت کرده و جسم و جان خود را در اختیار دیگری قرار دهد، عملش مصداق بت‌پرستی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم کرنش و سازش با مستکبران را در جامعه جهانی مصداق بت‌پرستی مدرن در عصر حاضر توصیف کرد و افزود: ظلم به دیگر امت‌های مظلوم به خاطر خوشامد مستکبران مصداق بت‌پرستی است که در جامعه امروز عربستان به‌شدت به این نوع از بت‌پرستی مبتلا بوده و به خاطر مستکبران مظلومان یمن را نسل‌کشی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند«ملعون کسی است که برده دینار درهم شود».

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: شیطان دینار و درهم را بر چشم خود نهاده و آن را میوه دل خود توصیف می‌کند و بیان می‌کند تا زمانی که انسان‌ها درهم و دینار را دوست بدارند می‌تواند آن‌ها را گمراه کند؛ بنابراین دوست داشتن درهم و دینار مصداقی از بت‌پرستی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم با اشاره به داستان حضرت ایوب علیه‌السلام افزود: حضرت ایوب بنده‌ای شکر گزار بود و ابلیس به درگاه خداوند بیان کرد که شکر گذاری ایوب به خاطر نعمات است.

وی افزود: شیطان به خداوند بیان کرد که سرنوشت ایوب را به من واگذار کن تا به تو نشان دهم که بنده‌ای شکر گذار نیست که خداوند به شیطان اذن داد؛ امام حضرت ایوب پس از تحمل تمامی سختی‌ها باز هم شکر گزار بود به خاطر همین خداوند تمامی نعمات را به ایوب بازگرداند./837/پ202/ب1

ارسال نظرات