۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۶۰۷۶۸۲
امام جمعه موقت اصفهان مطرح کرد؛

نکوهش تحریک به بی عفتی در قالب حمایت از زنان

نکوهش تحریک به بی عفتی در قالب حمایت از زنان
آیت الله مهدوی گفت: مراجع تقلید فتوا داده اند که دوچرخه سواری زنان جایز نیست، ولی عده‌ای به بهانه دفاع از زنان آن‌ها را تحریک به بی عفتی می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی بعد از ظهر امروز که در حوزه علمیه ملاعبدالله واقع در خیابان حافظ اصفهان برگزار شد، گفت: دشمن نباید در فضای مجازی بر ما تسلطی داشته باشد و تلگرام که نبض آن به دست دشمن است نیز مشکل حرمت دارد، متأسفانه وزیر ارتباطات در این مسأله کوتاهی کرده است.
 
وی در ابتدا پیرامون سلسله مباحث غیرت، آیه صد و چهل و یکم سوره نساء که می‌فرماید «الَّذینَ یَتَرَبَّصُونَ بِکُمْ فَإِنْ کانَ لَکُمْ فَتْحٌ مِنَ اللّهِ قالُوا أَ لَمْ نَکُنْ مَعَکُمْ وَ إِنْ کانَ لِلْکافِرینَ نَصیبٌ قالُوا أَ لَمْ نَسْتَحْوِذْ عَلَیْکُمْ وَ نَمْنَعْکُمْ مِنَ الْمُؤْمِنینَ فَاللّهُ یَحْکُمُ بَیْنَکُمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ وَ لَنْ یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً» را تلاوت کرد و افزود: این آیه قاعده نفی سبیل را بیان می‌کند و تأکید می‌کند که خداوند هرگز و به هیچ وجه کافران را مسلط بر مؤمنین قرار نمی‌دهد، فرد غیرتمند نیز هیچ راهی را برای نفوذ دشمن باز نمی‌گذارد.
 
آیت الله مهدوی ابراز کرد: یکی از راهکار‌های عدم نفوذ دشمن، راهکار اقتصادی است و تمام مسلمانان باید از این جهت مراقب باشند که کفار از نظر اقتصادی بر آن‌ها مسلط نشوند به خصوص در مسأله واردات به گونه‌ای باشند که دشمن نتواند بر منافع کشور‌های اسلامی تسلط پیدا کند.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: معاملات بانکی نباید به گونه‌ای باشند که دشمن بر ما مسلط شود مانند استقراض پول که گاهی توسط کشور‌های اسلامی از بانک جهانی گرفته می‌شود چرا که اقساط آن را با ربا‌های فراوان و درصد‌های زیاد باز پس می‌گیرند، در فضای مجازی نیز نباید چنین شرایطی حاکم باشد و تلگرام که نبض آن به دست دشمن است نیز مشکل حرمت دارد، متأسفانه وزیر ارتباطات در این مسأله کوتاهی کرده است.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: کشور مسلمان از نظر نظامی باید برتر باشد و علاوه بر دارا بودن فنون جنگی به ادوات آن نیز مجهز باشد؛ سفارتخانه‌هایی که فرانسه و انگلیس در کشور دارند مشغول جاسوسی و نفوذ سیاسی و ایجاد فساد در کشور هستند و عده‌ای از مسئولان داخلی کشور نیز با آن‌ها همراهی می‌کنند در صورتی که هیچ راه نفوذی از سمت دشمن نباید وجود داشته باشد.
 
وی گفت: سند ۲۰۳۰ که مسئولین کشور آن را امضا کردند و به دنبال ترویج آن هستند نیز نمونه‌ای از نفوذ فرهنگی دشمن است، انسان غیرتمند در برابر نفوذ دشمن به طور محکم ایستادگی می‌کند.
 
آیت الله مهدوی افزود: از دیگر ویژگی‌های انسان باغیرت این است که کافر را ولیّ خود نمی‌گیرد و هم چنین از سرمایه‌ای که به او داده شده است کمال استفاده را می‌کند، بالاترین سرمایه انسان عقل او است و بالاترین تلاشی که می‌تواند انجام دهد تعقل کردن است.
 
امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: بزرگترین تعقل، تعقل در توحید و پیش رفتن در وادی خداشناسی تا سر حد یقین است، علم به خودی خود ارزشی ندارد و رابطه بین عالِم و معلوم است و به طور ذاتی نه ارزش است و نه ضد ارزش و تنها از معلوم به عالِم سرایت می‌کند، ارزش عالِم به نوع آموخته او است و به هر اندازه‌ای که می‌داند و خدمت می‌کند ارزش می‌یابد.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: معلومات بر دو قسم هستند قسمی مربوط به مخلوق و قسم دیگر مربوط به خالق، خالق و مخلوق از نظر رتبه با یکدیگر قابل مقایسه نیستند چرا که مخلوق هیچ گونه استقلالی از خالق خویش ندارد بنابراین عالِمی که علم به پروردگار دارد و عالِمی که علم به مخلوق دارد نیز با یکدیگر قابل مقایسه نخواهند بود.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه خاطر نشان کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند حال که عمر تو کوتاه است و نمی‌توانی به دنبال تمام علوم بروی پس به دنبال علوم اعلی باش، در بحث خداشناسی باید تمام شبهات خود را از عالِم پرسید و تمام اشکالات را برطرف کرد.
 
وی افزود: شخصی که باغیرت است متوجه هر مطلبی که بشود ابتدا از خودش آغاز کرده و به آن جامه عمل می‌پوشاند، عالم بی عمل در واقع جاهل است و علم علت عمل است.
 
آیت الله مهدوی آیه شصتم و شصت و یکم سوره یس که می‌فرماید «أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ، وَأَنِ اعْبُدُونِی هَذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِیمٌ» را تلاوت کرد و افزود: انسان غیرتمند بر سر عهد بندگی که با خداوند در عالم ذر و در همین دنیا بسته است وفادار می‌ماند و در صراط مستقیم که همان صراط حضرت علی (ع) است قدم می‌گذارد.
 
امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: نباید باطل را در لباس حق جلوه گر کنیم، مراجع تقلید فتوا داده اند که دوچرخه سواری زنان جایز نیست، ولی عده‌ای به بهانه دفاع از زنان آن‌ها را تحریک به بی عفتی می‌کنند، معاون رئیس جمهور گفته است چنین فتوایی از سوی مراجع تقلید وجود ندارد، چرا زنان را به بی عفتی تحریک می‌کنید.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان غیرتمند حق را کتمان نمی‌کند، مال حرام نمی‌خورد، به حکم قصاص عمل می‌کند، نسبت دروغ به خداوند نمی‌دهد، در دلش حبّ غیر خداوند نیست و هرچه هست رنگ خدایی دارد.
 
وی در پایان گفت: شب قدر سرمایه بزرگی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است و باید کمال استفاده را از آن بکنیم، صدقه دادن، خواندن دعای ابوحمزه که بهترین دعا در عشق بازی با خداوند است، خواندن زیارت آل یاسین، گریه کردن بر مصائب امام حسین (ع) و توبه کردن اعمال پسندیده‌ای است که می‌توان در این شب‌ها انجام داد./۸۶۷/پ210/ب1
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
 
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات