۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۶۰۷۶۸۴
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی:

برای خدا و ولی خدا تکلیف تعیین نکنیم

برای خدا و ولی خدا تکلیف تعیین نکنیم
کارشناس دینی گفت: خدا که جای خود دارد، حتی حجت و ولی خدا را نیز نمی‌توان امتحان کرد، ما وظیفه نداریم برای خدا و ولی خدا تکلیف تعیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی کارشناس دینی در مراسمی که امروز به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد جامع غدیر خم برگزار شد، گفت: امام علی(ع) دادستان روز قیامت است و بدون اذن ایشان احدی به بهشت و جهنم راه پیدا نمی‌کند.

وی افزود: بزرگی می‌فرمود مولای متقیان(ع) خود را در شمار ممکنات و مخلوقات می‌دید، در هر کنج زندگی خود آثار مخلوقیت و احتیاج به ذات اقدس الهی را مشاهده می‌کرد، از این همه ضعف به خود می‌لرزید و با چنین نگاهی به عمق حقیقی توحید پی برد و خداوند را شناخت.

کارشناس دینی ابراز داشت: ایام شهادت و عزاداری امام علی(ع) در پیش است؛ در دعاها و مناجات‌های ایشان به درگاه خداوند متعال بیشتر تامل کنیم، کسی که فکر می‌کند می‌تواند خدا را مورد امتحان قرار دهد در واقع ایمان او متزلزل شده است.

وی در ادامه بیان کرد: برخی افراد برای انجام اعمال و فرایض الهی برای خداوند نعوذبالله شرط تعیین می‌کنند که اگر خدا فلان دعای مرا مستجاب کرد من هم فلان امر واجب الهی را انجام می‌دهم؛ این نوع رفتار و طرز فکر تنها از کسی برمی‌آید که علم و معرفت کافی ندارد و از روی نقص فکر چنین حرفی می‌زند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی ابراز داشت: امام حسین(ع) به تعداد ۱۹۵۰ زخم خورد اما یک بار خداوند را امتحان نکرد و برای خداوند شرط تعیین نکرد؛ امام تسلیم شد قطعه قطعه شد اما از امر خدا سرپیچی نکرد و در مقابل امر الهی قد علم نکرد.

وی افزود: متاسفانه فرهنگ جامعه ما در بسیاری از زمینه ها رو به انحطاط است؛ برخی از افراد به خصوص جوانان به علت کم کاری برخی مسوولان، شانه از بار دین‌داری و مسوولیت های خود خالی می‌کنند و با حرف‌های غلط و نابجا سعی در زیر سوال بردن دین دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدا که جای خود دارد، حتی حجت و ولی خدا را نیز نمی‌توان امتحان کرد؛ خدا و حجت خدا تنها شایسته احترام هستند و ما وظیفه نداریم برای آنها تکلیف تعیین کنیم؛ خداوند تنها به ما امر فرموده است برای نیازهای خود از درگاه خودش طلب کنیم و بس./۹۶۹/پ202/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات