۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۶۰۷۶۸۹
استاد حوزه علمیه:

هدف دشمن از سر دادن شعار جدایی دین از سیاست بردگی فکری جوامع بشری است

هدف دشمن از سر دادن شعار جدایی دین از سیاست بردگی فکری جوامع بشری است
استاد حوزه علمیه گفت: هدف دشمن از سر دادن شعار جدایی دین از سیاست بردگی فکری جوامع بشری است که این توطئه با تبلیغ دین اسلام خنثی می شود.

حجت الاسلام سهراب مظفری میانجی نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این مطلب که خداوند در دستورات دینی مسؤولیتها و تکالیف مردم را در ابعاد مختلف تعیین کرده است، گفت: دستورات دین باید برای مردم تبیین و تبلیغ شود.

وی بیان داشت: در امر تبلیغ با توجه به جوسازی‌های مختلف اجانب و القائات مغرضین علیه روحانیت معزّز بر مبلغین لازم است برای امر تبلیغ ابتدا سعه صدر خود را پرورش دهند تا به فرموده امیر حکمت و بلاغت انسان با سعه صدر می تواند بر قلوب ریاست کند.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران بردگی فکری جوامع بشری را مهمترین هدف مستکبران عالم در شعار جدایی دین از سیاست دانست و ابراز کرد: امروز دشمنان با برنامه های دقیق قصد منحرف ساختن جوانان را دارند تا بین آنان و اعتقادات مذهبی‌شان فاصله ایجاد کنند.

حجت الاسلام مظفری میانجی در ادامه بیان داشت: بالا بردن سطح فکری جامعه آن هم از راه دعوت به یکتاپرستی و تبیین و تشریح آموزه های دینی تنها راه مقابله با تبلیغات سوء فرهنگی دشمنان و استثمار فکری مغرضین به شمار می رود.

وی با بیان اینکه مطلب که دشمن با القاء این مطلب که دین با علم تضاد دارد به طور جدی به مبارزه با دین اسلام اقدام کرده است، اظهار داشت: اسلام هر علمی که مورد نیاز جامعه باشد و در تدیّن و تمدن انسان نقش سازنده داشته باشد را تجویز کرده است.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران ادامه داد: فراگرفتن علوم دینی مراتب دارد، گاه واجب عینی و گاه واجب کفایی است.

حجت الاسلام مظفری میانجی تاکید کرد: طلاب و مبلغین به این نکته توجه داشته باشند که مردم باید این مهم را لمس کنند که علما غم خوار آنها و دلسوز بر آنها بوده و علیرغم تبلیغات سوء مغرضین، نسبت به هدایت آنان به سوی کمال و تکامل اهتمام ویزه دارند و این مهم تنها با عمل اثبات می شود.

وی با بیان اینکه اسلام کاملترین دین است، گفت: اگر بنده طلبه عیبی دارم نباید آن عیب به پای اسلام نوشته شود؛ حضرت سلمان(ع) به این دلیل به درجه منّا اهل البیت رسیدند که عجب نداشتند و بنده مطیع خدا بودند در عین حال مدام  خویش را ملامت می کرد‌ند.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران با استناد به ایه 30 سوره روم، ابراز کرد: قرآن کریم می فرماید: دین الهی به قیّم بودن متصف شده است؛ یکی از ابعاد و ثمرات قیّم بودن دین، قوام بخشی به جامعه است و این امر با حاکم شدن روح تعالیم قرآن و دین اسلام میسر می شود.

حجت الاسلام مظفری میانجی با بیان اینکه اجزاء و نهادهای داخلی جامعه دینی قرآنی دارای تناسب و هماهنگی است، ادامه داد: چنین جامعه‌ای در برابر سایر جوامع از هرگونه آسیب و کاستی مصون خواهد بود، فلذا هر چقدر تلاش کنیم در تحقق این اهداف، هم امام زمان(عج) خود را از خودمان راضی کرده ایم و هم آن حضرت دعاگوی ما خواهند شد ضمن آنکه در درگاه الهی نیز بی اجر نمی شود./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات