۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۰۷۶۹۰
مسؤول ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان:

آمادگی قلبی راه رسیدن به بندگی خدا است

آمادگی قلبی راه رسیدن به بندگی خدا است
حجت الاسلام قاسم زاده گفت: یکی از راه‌های رسیدن به بندگی خدا آمادگی قلبی است و تا آمادگی قلبی نباشد خدا دل انسان‌ها را رنگ آمیزی نخواهد کرد تا دل‌ها به رنگ خدا باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عباس قاسم زاده پنجشنبه شنبه شب در محفل انس با قرآن گرامیداشت شهیدان حسین و اکبر صنعتکار و شهید رضا امانپور و در ادامه برنامه طرح زندگی به رنگ خدا که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: برای اینکه زندگی خود رنگی بزنیم که نظیر آن درعالم نباشد باید خدا را شناخت.

وی افزود: شناخت از خدا سبب خواهد شد تا بنده خدایی باشیم که مهربانترین، کریم ترین، بزرگترین، بخشنده‌ترین و سخاوتمند ترین است و هر آنچه‌ترین در این جهان است همه از خدا است، بنابراین عاقل کسی است که بنده خدا باشد و جاهل کسی است که بنده شیطان باشد.

حجت الاسلام قاسم زاده گفت: به هر اندازه که بیشتر خدا را بشناسیم بیشتر بندگی خدا را خواهیم کرد و زندگی ما نیز رنگ و بوی خدایی بیشتری به خود خواهد گرفت و قشنگ‌ترین و بهترین زندگی را در دنیا خواهیم داشت.

مسؤول ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان گفت: یکی از راه‌های کسب معارف دینی و معرفت به خدا حضور در جلسات قرآنی و معارف دینی است.

وی افزود: چسبیدن به حبل که قرآن و عترت و  معارف دین و اطاعت از خدا است یکی از راه‌هایی است که انسان را از سقوط  نجات می‌دهد، بنابراین خداوند همه ابزار‌هایی را که می‌تواند انسان را در مسیر خدا قرار دهد و از خطر سقوط نجات دهد در اختیارش قرار داده است.

حجت الاسلام قاسم زاده گفت: انسان عاقل کسی است حبل را محکم به دور خود بسته است، اما انسان مغرور کسی است که تصور می‌کند به تنهایی می‌تواند از عهده هرکاری برآید، مانند شیطان که طناب را باز کرد و از خدا خواست تا عمر طولانی به او بدهد تا بندگان خدا را گمراه کند و به جنگ با خدا بیاید.

وی به برخی از راه‌هایی که می‌توان از قرآن و عترت و اهل بیت (ع) برای رسیدن به خدا و تبدیل زندگی به رنگ الهی استفاده کرد اشاره کرد و ادامه داد: یکی از راه‌های رسیدن به بندگی خدا آمادگی قلبی است و تا آمادگی قلبی نباشد خدا دل انسان‌ها را رنگ آمیزی نخواهد کرد تا دل‌ها به رنگ خدا باشد.

حجت الاسلام قاسم زاده افزود: اگر اهل بیت (ع) و ائمه اطهار (ع) از همه زیباتر هستند برای این است که رنگ خدایی را پذیرفتند و اگر سلمان از اهل بیت(ع) شد، چون به تبعیت از اهل بیت (ع) آمادگی قلبی داشت.

مسؤول ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان گفت: اگر انسان قلب خودش را جلا بدهد و برای پذیرش رنگ خدا آماده باشد، عنایت خداوند شامل حال او خواهد شد و در شادی و مشکلات دنیا درکنارش خواهد بود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات