۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۰۷۶۹۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

راه اندازی پویش جهانی «من می‌خواهم خدا را بپرستم» ضروری است

راه اندازی پویش جهانی «من می‌خواهم خدا را بپرستم» ضروری است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اصل تبلیغ بی‌دین شدن توطئه سیاسی است، گفت: پویش «من می‌خواهم خدا را بپرستم» باید به صورت جهانی راه بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در جلسه معرفتی ماه مبارک رمضان که در مسجد امام صادق(ع) تهران برگزار شد، گفت: همه موجودات عالم خداوند را پرستش می کنند؛ چیزی که پرستش انسان را از سایرین جدا می‌کند مسأله اطاعت است.

وی با اشاره به اینکه خداوند پیامبراکرم(ص) را عبد خود معرفی می کند، ادامه داد: انسان زمانی که عبد معبود می شود در وجود خود احساس می کند که باید خداوند را پرستش کند و این پرستش در اطاعت حضرت حق متجلی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان این مطلب که خداوند بهشت و جهنم را خلق کرد تا حس پرستش در وجود انسان بیدار شود، اظهار داشت: انسان اگر حس مخلوق بودن در وجودش بیدار شود خواستار پرستش و بندگی خداوند می شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اصل ترویج بی دینی توطئه سیاسی است، عنوان کرد: اگر خدا پرستان پرستش و اطاعت از خداوند را فریاد بزنند و خدا پرستی را به فرهنگ تبدیل کنند دیگر کسی از حکومت طاغوت اطاعت نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه اطاعت از خداوند برای دینداران افتخار است، گفت: کسانی که حس پرستش در وجود آنان بیدار شده باشد برای عبادت خداوند حاضر می شوند قطعه‌قطعه شوند اما از اطاعت خداوند دست برندارند؛ شهدای صدر اسلام مصداق بارز این سخن است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه پویش «من می‌خواهم خدا را بپرستم» باید به صورت جهانی راه بیفتد، ابراز کرد: اطاعت از امام زمان(عج) در گرو پرستش از دستورات الهی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نتیجه شناخت خداوند پرستش حضرت حق تعالی است، اظهار داشت: شیطان از اینکه انسان خداوند را پرستش کند ناراحت نمی‌شود و او را از کار منع نمی‌کند اما به او تلقین می کند تا از اطاعت خداوند اجتناب کند.

وی با تاکید بر اینکه انسان به صورت فطری به پرستش خداوند علاقه دارد، گفت: بهترین زمانی که در کشورهای غربی مردم به اسلام روی می‌آورند و مسلمان می‌شوند ایام ماه مبارک رمضان است؛ ماه مبارک رمضان نمایش پرستش خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: اگر حس پرستش در وجود انسان بیدار شود امام زمان(عج) ظهور خواهند کرد زیرا کسانی می توانند از امام معصوم اطاعت کنند که مطیع خداوند باشند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: اگر این حس در وجود انسان بیدار شود انسان از عبادت خود نیز به درگاه الهی توبه می کند و می گوید، بارالها؛ با عبادت و بندگی من هرگز حق خدایی تو رعایت نشد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات