۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۰۷۶۹۷
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

بهترین عمل در شب قدر توبه و استغفار است

بهترین عمل در شب قدر توبه و استغفار است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سرنوشت و مقدرات سال بعد انسان در شب قدر رقم می خورد، گفت: بهترین عمل در شب قدر توبه و استغفار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات معنوی و معرفتی ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: سرنوشت و مقدرات سال بعد انسان در شب قدر رقم می خورد.

وی لیلةالقدر را با عظمت‌ترین شب سال دانست و بهترین عمل در این شب باعظمت را توبه و استغفار بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه والدین واسطه خیر و برکات الهی هستند، اظهار داشت: فرزند باید حقوق والدین را رعایت کند در غیر این صورت مورد غضب خداوند قرار می گیرد؛ دعای پدر و مادر در حق فرزند مستجاب است.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیات قرآن کریم، گفت: براساس آیات الهی فرزند حتی حق اف گفتن به والدین را ندارد؛ رسول خدا(ص) می فرماید: تا زمانی که والدین از فرزند راضی نشود خداوند از او راضی نخواهد شد.

وی ادامه داد: بی احترامی و ظلم به پدر و مادر عمر انسان را کوتاه می کند و دستگیری از آنان موجب نجات انسان از بلایای دنیوی و اخروی می شود؛ انسان برای آن که بتواند شب قدر را درک کند باید ابتدا از والدین حلالیت کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه خداوند به جایگاه والدین بسیار ارزش داده به حدی که در چهار قسمت قرآن کریم بعد از آن که نام خود را می برد بلافاصله از والدین یاد می کند، تصریح کرد: خدمت به والدین سبب پاک شدن انسان از گناه و به کمال رسیدن او می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: متاسفانه امروز یک اتفاق بدی که در جامعه اسلامی رخ داده این است که برخی والدین خودشان را به خانه سالمندان می برند و زمینه رنجش و دلشکستگی آنان را فراهم می کنند.

وی با تاکید بر اینکه وجود والدین برای فرزند برکت است، تصریح کرد: فرزندان در دوره پیری والدین باید از آنان دستگیری کرده و در نهایت احترام و بزرگی حرمت آنان را حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بی احترامی به همسر را از دیگر عیوب در عرصه خانواده دانست و گفت: اگر زوجین در نهایت احترام و ادب با یکدیگر رفتار کنند فضای خانواده سرشار از عاطفه و محبت می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: آسیب های اجتماعی نتیجه کوتاهی هایی است که اعضای خانواده در فضای خانه نسبت به یکدیگر اعمال می کنند؛ فرزند یا همسری که در خانه از محبت سیراب نشود در جامعه آن محبت را جستجو می کند و گرفتار نااهلان و نامحرمان می شود.

وی در پایان با تاکید براینکه خانه باید فضای خدمت باشد، خاطرنشان کرد: اگر همه اعضای خانواده در نهایت محبت نیازهای یکدیگر را رفع کنند و در مشکلات کنار هم باشند گرفتار رفتار ناشایست در جامعه نمی شوند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات