۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۰۷۷۰۲
حجت الاسلام ریاضت:

تقوای قلبی عالی‌ترین سطح تقوا است

تقوای قلبی عالی‌ترین سطح تقوا است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تقوای قلبی عالی‌ترین سطح تقوا است، گفت: قلب انسان حرم الله است و کسی جز خدا نباید در آن راه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود ریاضت استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که در هیات عشاق الحسین(ع) تهران برگزار شد، گفت: انسان به هر میزان توفیق درک ماه مبارک رمضان را داشته باشد به همان مقدار از تمام شدن آن نگران و مضطرب می شود.

وی با بیان حدیثی از پیامبراکرم(ص) ادامه داد: حضرت فرمودند: اگر کسی بداند در باطن ماه مبارک رمضان چه چیزی نهفته است دوست دارد تمام طول سال برای او رمضان باشد.

حجت الاسلام ریاضت با بیان اینکه دستاوردهای ماه مبارک رمضان به دو صورت ظاهری و باطنی در وجود انسان ظهور می کند، ابراز کرد: دستاورد ظاهری ماه مبارک رمضان جنبه مادی دارد، طبق صریح روایات؛ انسان با روزه گرفتن سلامتی خود را تضمین می کند، بنابراین گرسنگی و تشنگی ماه مبارک رمضان برای سلامتی انسان بسیار مفید است.

استاد حوزه علمیه درخصوص دستاودرهای باطنی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: تقوا از دستاوردها باطنی رمضان است، مراد از تقوا آن است که انسان بتواند خویشتن داری داشته باشد.

وی افزود: خویشتن داری در دو عرصه مادی و معنوی ظهور و بروز می یابد، اگر خویشتن داری در عرصه معنوی حاصل شود همان تقوا است.

حجت الاسلام ریاضت تقوا را دارای مراحلی دانست که تقوای قلبی را عالی‌ترین سطح تقوا بیان کرد و گفت: از بزرگ‌ترین دستاوردهای ماه مبارک رمضان رسیدن به تقوای قلبی است، کسی که قلبش تنها جایگاه خداوند باشد ماه رمضان در طول سال برای او استمرار خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: خداوند می فرماید: من بهترین شریک هستم اگر قلبی مرا با کسی دیگر شریک کند من سهم خودم را به آن شریک واگذار می کنم و از آن قلب بیرون می روم؛ قلبی که جایگاه دیگری باشد خداوند وارد نمی شود لذا در معارف دینی اسلام به تقوای قلب بسیار توصیه شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روزه باید انسان را به تقوای قلبی برساند چرا که قلب حرم الله است و ماه رمضان بهترین فرصت برای پاک کردن قلب از غیر خدا است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات