۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۰۷۷۱۸
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

مؤمن بدون نماز و اهتمام به ترویج فرهنگ آن نمی تواند به قرب الهی برسد

مؤمن بدون نماز و اهتمام به ترویج فرهنگ آن نمی تواند به قرب الهی برسد
امام جمعه زاهدان به تبیین ویژگی های مؤمنان از دیدگاه آیات قرآن کریم پرداخت و گفت: مؤمن بدون نماز و اهتمام به ترویج فرهنگ آن نمی تواند به درجات عالی تقرب الهی برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان شبکه استانی هامون با اشاره به آیات ابتدایی سوره مؤمنون گفت: خشوع در نماز، اعراض از لغو، اهتمام به پرداخت زکات، پاکدامنی، امانت داری، وفاداری به عهد و اقامه نماز از جمله ویژگی های مؤمنان در آینه آیات قران کریم است.

وی ادامه داد: نماز نماد بندگی خداوند است و با توجه به آیات قرآن کریم در می یابیم که مؤمن بدون نماز و اهتمام به ترویج فرهنگ آن در میان جامعه نمی تواند به درجات عالی تقرب الهی دست پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: انسان های مؤمن هیچگاه به کارهایی که بیهوده بوده و فایده ای ندارد، نمی پردازند و عمر خود را برای کارهای لغو سپری نمی کند.

امام جمعه زاهدان عفت و پاکدامنی را یکی از ویژگی های بارز مؤمنان حقیقی برشمرد و تأکید کرد: مؤمنان همواره شهوات جنسی خود را کنترل کرده و اهل پلیدی و ارتباط نامشروع نیستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در آستانه شب های قدر قرار داریم، بر لزوم و ضرورت بهره گیری از این شب های بافضیلت تأکید کرد و این شب ها را فرصت بسیار مناسبی برای خودسازی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محامی یادآور شد: ما باید به ویژگی های مؤمنان در آیات و روایات توجه کرده و به آنها عمل کنیم تا در جرگه اهل ایمان وارد شویم./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات