۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۰۷۷۲۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

مسؤولان سیره امام حسن در کمک به محرومان را سرلوحه خود قرار دهند

مسؤولان سیره امام حسن در کمک به محرومان را سرلوحه خود قرار دهند
آیت الله نمازی با تأکید بر توسعه روحیه احسان و رسیدگی به همنوعان، گفت: سفره‌های افطاری ساده و آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی از بهترین اعمال در ماه رمضان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت، گفت: یکی از ویژگی‌های امام حسن مجتبی (ع) توجه به محرومین و نیازمندان جامعه بود.

وی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی (ع) طی عمر با برکت خود چندین مرتبه اموال شخصی و زندگی شخصی خود را بین نیازمندان جامعه تقسیم کرد، افزود: ملت ایران این افتخار را دارد که الگوی رفتاری خود را مکتب و رفتار و سیره اهل بیت (ع) و ائمه معصومین (س) قرار داده است.

آیت الله نمازی از ملت بزرگ ایران به ویژه مردم استان اصفهان و بالاخص مردم شهرستان کاشان براي كمك به سيل زدگان تقدیر و تجلیل کرد و گفت: در حادثه سیل جنوب و شمال کشور که تعداد زیادی از هم وطنان زندگی و خانه خود را از دست دادند، ملت ایران به میدان آمدند و آنچنان سخاوتمندانه و زیبا درخشیدند که هیچ قلم و نویسنده و بیانی و هنرمندی نمی‌تواند عظمت و زیبایی آن را ترسیم کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر توسعه روحیه احسان و رسیدگی به همنوعان، اظهار داشت: سفره‌های افطاری ساده و آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی یکی از بهترین اعمالی است که انسان در ماه مبارک رمضان می‌تواند انجام دهد.

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به سالروز آزادی خرمشهر، گفت: خرمشهر بعد از ۵۷۸ روز که در اشغال صدامیان بود در سوم خرداد سال ۶۱ با انجام عملیات بیت المقدس بعد از چهار مرحله عملیات به دست رزمندگان شجاع اسلام آزاد شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: در عملیات بیت القمدس ۱۹ هزار نفر از نظامیان صدام به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند و ۱۶ هزار نفر از صدامیان کشته شدند.

وی به بخشي از فراز‌های پیام امام راحل در رابطه با آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: پیروزی فرماندهان قدرتمند ایران بر تارک تاریخ تا نفخ صور نورافشانی کرد و فرزندان جان برکف ایران اسلامی نام خود و کشور خود را جاودان کردند.

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام لیالی قدر و تسلیت شهادت امیرمومنان (ع) بیان کرد: شب قدر شبی است که فرشتگان پرونده سرنوشت انسان‌ها را در سال جدید به محضر مبارک امام زمان (عج) برده تا به امضای حضرت برسد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه روزه سبب مغفرت و رحمت الهی است، گفت: برای استجابت دعا باید توجه جدی به حق الناس و حق الله داشت که حق الله را خداوند می‌بخشد، اما حق الناس بخشیدنی نیست.

وی افزود: حق الناس، ظلم به دیگران، ظلم به همسر و فرزندان و پدر و مادر و ارحام و همسایگان از جمله گناهانی است که مانع استجابت دعا و رحمت و مغفرت خداوند است./۱۳۰۷/پ202/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات