۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۰۷۷۲۶

شب قدر، فرصتی برای مغفرت به درگاه الهی است

شب قدر، فرصتی برای مغفرت به درگاه الهی است
لیالی قدر فرصتی برای توبه به درگاه الهی و مغفرت است، این فرصت ها را باید غنیمت شمرد و با خودسازی و تزکیه نفس به سوی خوبی ها گام برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، شب قدر فرصتی برای تدبر و تأمل در اعمال و رفتار و بهترین زمان برای مغفرت به درگاه الهی است.

شب قدر شب نزول قرآن است، در این لیالی با تدبر در آیات قرآن که مایه سعادت، هدایت و رحمت برای بشریت است، درس بگیریم و با خودسازی و پاکسازی نفس از گناه و مغفرت به درگاه الهی به سوی خوبی ها قدم برداریم.

شب قدر سراسر هدایت، رحمت و مغفرت است، نباید فرصت هایی که خدای متعال در اختیار ما قرار داده است، غافل شویم، مقدرات بندگان در تمام سال در شب قدر تعیین می شود.

با بهره مندی از فرصت های شب های قدر و توبه به درگاه الهی، به تهذیب نفس بپردازیم و در این شب ها که شب دعا و مغفرت است غافل نشویم.

در روایات به اعمل شب های قدر اشاره شده است و آمده است: غسل کردن مقارن با غروب آفتاب، دو رکعت نماز و در هر رکعت پس از سوره حمد هفت مرتبه سوره توحید خوانده شود، پس از اتمام نماز هفتاد مرتبه ذکر «استغفر الله و اتوب الیه»، قرآن بر سرگرفتن و دعای مربوط به آن و زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

گفتنی است، احیا و شب زنده داری از دیگر اعمال شب های قدر است که بنابر روایت موجب آمرزش گناهان می شود، خواندن صد رکعت نماز که بهتر است در هر رکعت پس از سوره حمد ده مرتبه سوره توحید قرائت شود و خواندن دعای جوشن کبیر از اعمال شب های قدر است./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات