۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۰۷۷۳۷
امام جمعه دامغان:

۳ خرداد نماد ایستادگی تمامی ملت‌های مسلمان است

۳ خرداد نماد ایستادگی تمامی ملت‌های مسلمان است
امام جمعه دامغان گفت: سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر نه تنها نماد ایستادگی، مقاومت ملت بزرگ ایران بلکه نشانه پایداری و پیروزی تمامی ملت‌های مسلمان در برابر مستکبران است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه سومین روز از خرداد ماه ۹۸ که با حضور گسترده مردم روزه دار این شهرستان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با گرامیداشت سالروز حماسه جاوید آزادسازی خرمشهر قهرمان، اظهار داشت: همانگونه که رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرمود، خرمشهر را خدا آزاد کرد و این پیروزی مقدمه پیروزی‌های بزرگ جبهه مقاومت در نزدیک به چهار دهه اخیر است.

امام جمعه دامغان مقاومت و ایستادگی ملت غیور ایران اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس و به ویژه حماسه فتح خرمشهر را الگوی ملت‌های مسلمان و جبهه مقاومت در مواجهه و مقابله با نظام سلطه برشمرد و یادآور شد: سال‌ها مقاومت دلیرانه حزب الله لبنان و پیروزی‌های متعدد در برابر صهیونیست‌ها و ۲۱۷ هفته و بیش از ۵۰ ماه مقاومت شجاعانه انصارالله و ملت یمن در برابر دژخیمان سعودی و متحدان پلیدش نمونه‌های بارز نشر فرهنگ ایستادگی در برابر ایادی شیطان است.

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به تهدیدات نظامی اخیر آمریکا، پاسخ کوبنده مسئولان و ملت بزرگ ایران و عقب نشینی دشمن از مواضع اش، گفت: همه باید پیرو مبانی آگاهانه و شجاعانه رهبر معظم انقلاب در مواجهه با دشمن باشیم، ایشان به درستی تبیین کردند که امروز جنگ ما جنگ اراده‌ها است و با توکل به قدرت و عنایت خداوند و پایبندی به ارزش می‌توانیم در این میدان پیروز شویم، ما وارثان خون شهدا و دست پروردگان علی و اولاد علی (ع) هستیم، ملتی بصیر که به سلاح صبر و مقاومت مجهز است.

وی واکنش و موضع گیری قاطعانه و یک صدای مقامات و مسئولان کشورمان بدون توجه به موضوعات جناحی در مقابل تهدید آمریکا، اعلام این مطلب مهم که اگر آمریکا جنگی را بر علیه کشورما آغاز کند پایان آن به دست ملت مقاوم ایران خواهد بود، حملات نیرو‌های جبهه مقاومت به خطوط لوله نفت رژیم آل سعود و سخنان حکیمانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب که مذاکره با آمریکا را سم خواندند و اعلام کردند که جنگی نخواهد شد را از مهمترین دلایل عقب نشینی آمریکا و ناامیدی دولتمردان لاف زن این کشور عنوان کرد.

نمایندگان مجلس خود بیایید و قدمی برای حل مشکلات مردم بردارند

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد صریح ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی و با اشاره به اینکه تیغ مجلس دهم در احقاق حقوق ملت و کشور کند است، اظهار داشت: مگر امام راحل (ره) نفرمود مجلس در رآس امور است، پس شما نمایندگان مجلس چه می‌کنید؟ آیا مشکلات مردم، جنگ اقتصادی دشمن، تورم افسار گسیخته، عدم نظارت بر بازار و مشکلات فراوان معیشتی اقشار مختلف را نمی‌بینید؟ چرا به وظایف خود عمل نمی‌کنید؟

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با بیان این جمله خطاب به نمایندگان مجلس دهم که مگر شما موکلان مردم و قانون گذاران جامعه نیستید، خاطرنشان کرد: در این شرایط این مسئله پیش می‌آید که بسیاری از نمایندگان درگیر شهرت و مسائل اقتصادی خود هستند، برخی از آن‌ها شاید امتیاز می‌گیرند و باج می‌دهند و هیچ نظارتی بر عملکرد دولت ندارند.

خطیب نماز جمعه دامغان با تأکید بر اینکه متأسفانه زبان نمایندگان مردم کوتاه شده است و ما برخورد منطقی از سوی مجلس با مشکلات معیشتی مردم، نابسامانی، فساد و قوانین ناکارآمد نمی‌بینیم، افزود: نمایندگان مجلس مراقب باشند که خانه ملت مفهوم و جایگاه خود را از دست ندهد، به خود بیایید و قدمی برای حل مشکلات مردم بردارند./۹۷۷/پ202/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات