۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۰۷۷۳۸

امام جمعه نجف ورود نظامیان آمریکایی به عراق را محکوم کرد

امام جمعه نجف ورود نظامیان آمریکایی به عراق را محکوم کرد
امام جمعه نجف اشرف بیان کرد: ورود نظامیان آمریکایی به عراق و دشمنی با کشورهای همسایه را محکوم می کنیم.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، به ورود مجدد نظامیان آمریکایی به عراق واکنش نشان داد و گفت: عراق بازگشت به دوران اشغالگری را محکوم می کند همان طور که اجازه نخواهد داد که این کشور به محلی برای دشمنی با کشورهای همسایه تبدیل شود.

وی ضمن استقبال از سفر محمد جواد ظریف به عراق بیان کرد: حکومت ایران تولید انرژی هسته ای را حق مشروع خود می داند همان طور که بر مواضعش بر حمایت از فلسطین و نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید می کند؛ این دو مساله دقیقا بر خلاف خواسته آمریکاست، آنان درپی آن هستند که ایران را از انرژی هسته ای دور کنند و همواره از رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت می کنند.

امام جمعه نجف اشرف تاکید کرد که آمریکا با فشار در پی دخالت در امور مردم مستقل و حمایت از یک رژیم غاصب و اشغالگر یعنی اسرائیل است.

از سوی دیگر محمد البلداوی نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق به موضع گیری واشنگتن مبنی بر اعزام ۱۰ هزار نظامی به منطقه واکنش نشان داد و آنرا در راستای تشدید تنش میان ایران و آمریکا دانست.

وی افزود: عراق اجازه نیروهای جدید در اراضی خود را نمی‌دهد. همه گروههای سیاسی متفق القول هستند که نباید اراضی عراق به محلی برای تجاوز به کشوری دیگر تبدیل شود. ما در برابر تصمیم جدید ترامپ برای اعزام ۱۰ هزار نظامی در صورتی که بخواهد بخشی از این نظامیان را به عراق وارد کند، می‌ایستیم. اجازه ورود یک نظامی از این تعداد را هم به عراق نمی‌دهیم.

البلداوی تاکید کرد: آمریکا به خوبی از تصمیم مستقل عراق در قبال موضوعات خارجی آگاه است و به دلیل درک این موضوع، به ما اجازه ادامه همکاری در زمینه تجاری و انرژی با ایران از طریق معاف کردن بغداد از تحریم‌ها علیه ایران را داد.

ارسال نظرات