۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۰۷۷۳۹
آیت الله علم الهدی:

فضا برای مدیریت جوانان انقلابی در کشور فراهم شود

فضا برای مدیریت جوانان انقلابی در کشور فراهم شود
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مسؤولان فضا را آماده کنند تا جوان با امید و تکیه بر قدرت خود وارد میدان شده و مشکلات را حل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی، گفت: آیه ۱۳۴ سوره انعام به وعده های الهی اشاره دارد و می فرماید:«آن چه خدا وعده داده است پیش می آیند و کسی قدرت ندارد که تغییر ایجاد کند».

آیت الله علم الهدی با اشاره به مرگ‌ و غفلت انسان ها از آن ابراز کرد: با رشد علم و فناوری بسیاری از مسائلی که در گذشته نامفهوم بود، شدنی شد اما انسان هنوز از حل برخی از مسائل مانند مرگ و بعد ازآن ناتوان است و قادر به درک آن نیست بنابراین باید توجه داشته باشیم که چه میزان خود را آماده دنیای پس از مرگ کرده ایم، مسیری که خداوند در جریان زندگی تعیین کرده است تغییر نمی کند.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به سالروز حماسه سوم خرداد، گفت: امام خمینی فرمودند:«خرمشهر را خدا آزاد کرد.» که این جمله ایشان از ابعاد مختلف قابل تبیین است و باید توجه شود در ظاهر فتح خرمشهر با برنامه ریزی فرماندهان و شهامت رزمندگان اسلام فتح شد، اما نقش خدا چه بود؟

وی افزود: فتح خرمشهر با محاسبه و معادلات نظامی امکان نداشت اما فرماندهان با اعتقاد و اطمینان به خدا عملیات را برنامه ریزی کردند و رزمندگان اسلام نیز چون به خدا اطمینان داشتند، با اراده اقدام کردند، خدای ما، خدای بعثی ها هم بود اما فرماندهان و رزمندگان اسلام با ایمان و اعتماد به خدا اراده کردند و خداوند هم به آن ها کمک کرده و در دل ۵۰ هزار جنگجوی بعثی و مجهز به همه تجهیزات غفلت و رعب ایجاد نمود و خرمشهر فتح شد که امام با بینش توحیدی این را درک کرد.

آیت الله علم الهدی جنگ اقتصادی امروز دشمن را جنگ اراده ها دانست و گفت: خدای سال ۶۳ با خدای سال ۹۸ یکی است و خدای جنگ نظامی همان خدای جنگ اقتصادی امروز دشمن است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب این جنگ امروز دشمن را جنگ اراده بیان کرده اند که ما پیروز می شویم چون تکیه دشمن بر سلطه اقتصادی جهانی و تجهیزات است اما ما تکیه و توکل بر خدا داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که کمک پروردگار در نتیجه توکل و اراده بر خدا محقق می شود، ابراز کرد: امروز مردم در سختی ها و تنگناهای زندگی مقاومت می کنند همانگونه که در جنگ تحمیلی نیز اراده کردند و پیروز شدند.

وی با تأکید به مسؤولان کشور در رفع مشکلات مردم گفت: کسانی که کشور را مدیریت و اداره می کنند باید با اراده و توکل بر خدا مشکلات را حل کنند چون تنها اراده مقاومت از مردم موانع را حل نمی کند اگر چه این مردم پیروز هستند مردم جنگ را تمام کردند و ۳۰ سال است که آمریکا مثل سگ پارس می کند و جرأت نزدیک شدن به ما را ندارد.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی برخی به خاطر قدرت طلبی خواستار مدیریت شدند اما نتیجه مدیریت آن ها این بود که دشمن بر بخش زیادی از سرزمین ما مسلط شد اما در چنین شرایطی این مردم بودند که اراده کردند و در خط بندگی خدا با همه مشکلات سیاسی، اقتصادی و شیطنت های گروهک ها به میدان رفته و دشمن را شکست دادند و این مدیران قدرت طلب نیز با لباس زنانه از کشور گریختند.

امام جمعه مشهد با تأکید بر ایجاد فضای نشاط جوانی برای حل مشکلات و موانع کشور، گفت: نشاط جوان فاتح خرمشهر را باید امروز در بین جوانان ایجاد کرد و مسؤولان فضا را آماده کنند تا جوان با امید و تکیه بر قدرت خود وارد میدان شده و مشکلات را حل کند، این ظرفیت در جوان ما است، مسؤولان باید این فضا را ایجاد کنند.

وی افزود: نشاط جوان با رقص های نامشروع و با ایجاد ناهنجاری های ضد دینی ممکن نیست، نشاط جوانی مانند نشاط جوانان خرمشهری باید ایجاد شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات