۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۰۷۷۴۰
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خطاب به مسؤولان:

این چه مدیریتی است که توانایی توزیع اقلام اساسی را ندارید + فیلم

این چه مدیریتی است که توانایی توزیع اقلام اساسی را ندارید + فیلم
امام جمعه همدان گفت: این اتفاق در شان ملت جمهوری اسلامی ایران نیست چرا باید بعد از 40 سال مردم برای دریافت اقلام اساسی در صف بایستند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه همدان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا یادآور شد: شب های قدر شب هایی است که  اگر از آن استفاده نکنیم خساراتش قابل جبران نخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر یادآور شد: اگر امروز نگاهمان به خدای فاتح خرمشهر باشد سرنوشتمان به جز پیروزی نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: این نگاه باید در همه مسائل، از زندگی شخصی و خانوادگی تا در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جاری و مشهود باشد.

وی به دستاوردهای نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: مقایسه قبل از انقلاب و بعد از انقلاب به لحاظ پیشرفت‌ها غیر قابل مقایسه است اما این به آن معنا نیست که مردم مطالبه‌گری نکنند.

امام جمعه همدان تاکید کرد: خطبه های نماز جمعه محلی برای مطالبه گری است البته باید به خاطر داشت که مطالبه‌گری در این مکان مقدس به معنای تخریب هیچ مسؤولی نیست.

وی با بیان این که فردی را مسؤول می نامیم که باید پاسخگو باشد خاطر نشان کرد: مطرح شدن موضوعات در نماز جمعه از باب دلسوزی و تذکر به مسؤولان در جهت حل مشکلات است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان وظیفه مجلس را قانون‌گذاری دانست و گفت: شئون اجتماعی، سیاسی و نظارت بر عملکرد مسؤولان در دستان مجلس است و نمایندگان باید به این نکات توجه کنند.

وی یادآور شد: البته باید از آن دسته از نمایندگانی که دغدغه حل مشکلات مردم را دارند و در این مسیر قدم گذاشته اند نیز تشکر کرد.

امام جمعه همدان مردم را از عملکرد مجلس دهم ناراضی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: نمایندگان باید به مردم توضیح دهند که در زمینه مبارزه با فساد چه کرده اند؟ کدام قانون را مصوب کردید که جلوی مفاسد را بگیرد؟

وی افزود: کدام قانون را تصویب کردید تا جلوی بی بند و باری اقتصادی را بگیرد و آن که چقدر نظارت کردید و به مسؤولان تذکر دادید؟

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی از صف‌های طولانی توزیع اقلام اساسی مردم ابراز گلایه کرد و گفت: این اتفاق در شان ملت جمهوری اسلامی ایران نیست چرا باید بعد از 40 سال مردم برای دریافت اقلام اساسی در صف بایستند؟

وی خطاب به نمایندگان مجلس ابراز کرد: شما به عنوان وکیل مردم چه تذکری به دولت داده‌اید و چه نظارتی بر عملکرد مسؤولان داشتید؟

امام جمعه همدان تصریح کرد: این چه مدیریتی است که توانایی توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم را به درستی و در شان مردم ندارد.

وی با اشاره به شب های قدر خاطر نشان کرد: باید در تمام مجالس به ویژه شب‌های قدر حضور علما و روحانیون جدی گرفته شود در صورتی که متأسفانه شاهد کمرنگ شدن بهره‌مندی از ظرفیت سخنرانی این عزیزان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر لزوم کمک مالی به حوزه‌های علمیه گفت: این مراکز دینی تاثیرگذار که هزار سال است اسلام را برای مردم حفظ کرده‌اند به لحاظ مالی در مضیقه هستند و نیازمند حمایت‌اند./979/پ210/ب1

تعداد بازدید : 8
هادی شاملو
ارسال نظرات