۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۰۷۷۴۴
آیت الله ممدوحی در گفت‌وگو با رسا:

شب های قدر یک مجموعه عبادی و سیاسی تمام عیار است

شب های قدر یک مجموعه عبادی و سیاسی تمام عیار است
استاد حوزه با اشاره به برکات شب های قدر از جمله تنظیم مقدرات و در امان قرار گرفتن نظام اجتماعی تأکید کرد که شب های قدر یک مجموعه عبادی و سیاسی به تمام عیار است.

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرا رسیدن شب های قدر اظهار داشت: خدای منان در مدیریت خودش نسبت به بشر و مردم همیشه یک آوانس هایی برای تسهیل امور بندگان قرار داده است که یکی از آنها شب قدر است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: خداوند به مردم اعلام کرده است که در شب های قدر بیایید توبه کنید که از گناهان کمتر شده و بتوانید رابطه بهتری با خدای خود پیدا کنید که در این صورت نظام اجتماعی قهرا در امان قرار می گیرد و مردم بیشتر روی به سوی به خدا و پیامبر می آورند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان از جمله شب های قدر برای مردم، یادآور شد: وقتی در این ایام ارتباط بنده با خدا محکم می شود طبعا دروغ ها، غیبت ها، دزدی ها و خیانت ها کمتر می شود؛ به علاوه این که یک بنده هوشیار می تواند با دعا و مناجات و تلاشی که در این شب می کند بهترین تقدیرات را برای خودش رقم بزند.

وی با بیان این که در شب های قدر  گناهان بخشیده و مقدرات یک سال انسان تنظیم می شود، گفت: شب قدر مجموعا یک مسأله عبادی سیاسی به تمام عیار است که هم مردم به طرف عبادت و توبه رفته و نظام اجتماعی در امان قرار گرفته است و برای این که مردم بتوانند به طور کامل از ظرفیت آن استفاده کنند سه شب قرار داده شده است.

آیت الله ممدوحی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تأکید کرد: بدون شک اگر یک بنده بخواهد تحول عجیبی به وسیله همین شب های قدر برای او پیش می آید؛ اما باید دانست که شب زنده داری و اعمال برای همه افراد مساوی نیست و هر کس به ظرفیت خودش می تواند از شب قدر بهره گیری کند.

وی با بیان این که بهترین عمل حتی در شب قدر تحصیل علم است، گفت: حقیقتا بالاتر از کسب علم و معرف چیزی نیست و ثوابی بیش از کسب علم برای هیچ عملی مقدر نیست، به همین جهت بود که در شب های قدر میرزای شیرازی در نجف درس می گفت و می گفت عالی ترین مقامات با همین دروس حاصل می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: برای کسانی که کارهای علمی ندارند خدمت به مردم و انجام دادن خیرات نسبت به گذشتگان و دستگیری از فقرا و نیازمندان و در نهایت دعا و مناجات در این شب ها از بهترین اعمال است که انسان نباید نسبت به آنها غافل باشد./1330/ج

ارسال نظرات