۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۶۰۷۷۴۹
امام جمعه بیروت:

مردم فلسطین ذلت نمی‎پذیرند و خواهان آزادی سرزمینشان هستند

مردم فلسطین ذلت نمی‎پذیرند و خواهان آزادی سرزمینشان هستند
امام جمعه بیروت بیان کرد: مردم فلسطین، سال‎ها سنگ گرسنگی بر شکم خود بسته اند و درد زخم‎هایشان را تحمل می کنند، تا زیر بار ذلت نروند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد الامامین الحسنین واقع در منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به مساله فلسطین گفت: فراموشی قدس و حق بازگشت ملت فلسطین به سرزمین های خود بخشی از طرح موسوم به «معامله قرن» است.

وی با اشاره به نشستی که قرار است در رابطه با فلسطین در بحرین برگزار شود، بیان کرد: مردم کشورهای عربی و اسلامی همان طور که می دانند، مساله فلسطین، راه حل سیاسی ندارد و با این گونه مسائل نمی توان حقوق از دست رفته ملت فلسطین را احیاء کرد.

امام جمعه بیروت لبنان گفت: مردم فلسطین سال هاست که بر زخم هایشان دندان گرفته اند و سنگ گرسنگی بر شکم های خود گذاشته اند و هیچ گاه ذلت و خاری را نمی پذیرند بنابراین نباید با این مردم مانند افرادی رفتار شود که به دنبال غذا هستند؛ آنان خواهان آزادی، عزت و تحقق کامل حقوق خود در سرزمین هایشان هستند.

وی عید مقاومت که به مناسبت پیروزی بر رژیم صهیونیستی و آزادی لبنان از چنگال این رژیم نامگذاری شده است، را گرامی داشت و گفت: این کشور کوچک، رژیم اشغالگر صهیونیستی را با همه قدرت و حامیانی که داشت، شکست داد و آنان را مجبور به عقب نشینی از اراضی اشغالی لبنان بدون هیچ قید و شرطی کرد. اسرائیل برای اولین بار در تاریخ جنگ هایش چنین شکستی را متحمل می شود.

گفتنی است که 25 می سال 2000 میلادی، عید مقاومت و آزادی، روزی درخشان در تاریخ لبنان است که اوج سال‌های مبارزه، ایستادگی و قهرمانی است که لبنانی‌ها این حماسه را در رویارویی با دشمن اسرائیلی ترسیم کردند و اشغالگران صهیونیست را از جنوب لبنان بیرون راندند و پیروزی بزرگ مقاومت بر رژیم صهیونیستی ثبت شد.

ارسال نظرات