۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۶۰۷۷۵۱
همزمان با شب های ماه رمضان؛

سلسله نشست های تخصصی دین، سلامت و سبک زندگی در مشهد برگزار می شود

سلسله نشست های تخصصی دین، سلامت و سبک زندگی در مشهد برگزار می شود
دومین دوره تربیت پژوهشگر دین، سلامت و سبک زندگی در شب های ماه مبارک رمضان با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه در موسسه علمی پژوهشی الهادی(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دومین دوره تربیت پژوهشگر دین و سلامت به همت موسسه علمی پژوهشی الهادی(ع) و با همکاری هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در شب های ماه مبارک رمضان با سخنرانی اساتید حوزه علمیه در موسسه علمی پژوهشی الهادی(ع) برگزار می شود.

بنا براین گزارش 9 جلسه نشست تخصصی با موضوع  تطبیقات قاعده لا حرج در فقه پزشکی توسط استاد شیخ محمد عندلیب همدانی از 16 تا 24 اردیبهشت و 8 جلسه تخصصی با موضوع تطبیقات قاعده الزام در فقه پزشکی از 25 اردیبهشت تا اول خرداد توسط حجت الاسلام استاد شیخ محمد قائنی و 7 جلسه نشست تخصصی با موضوع جراحی زیبایی از منظر فقه توسط حجت الاسلام حسین شوپایی از 7 تا 13 خرداد برگزار می شود.

گفتنی است؛ از ابتدای ماه رمضان دومین دوره تربیت پژوهشگر دین و سلامت توسط استاد شیخ محمد عندلیب همدانی، استاد حوزه با موضوع کاربرد قاعده لا حرج در فقه پزشکی برگزار شد که در این جلسات  در خصوص مفاد قاعده نفی حرج و ادله آن، فرق بین این قاعده با لاضرر، آیا می توان نگاهی فراگیرتر و عامتر از آنچه الان دیده می شود نسبت به لاضرر و نفی حرج داشت، مقصود از حرج نوعی و شخصی و مفاد ادله و تأثیر قاعده نفی حرج در مسائل پزشکی مثل سقط جنین، جواز خوردن داروهای حرام و نجس، تلقیح مصنوعی، پزشکی قانونی و غیره بحث و گفتگو شد و با استقبال طلاب مواجه شد.

خاطرنشان می شود؛ حمایت از مقالات علمی مرتبط با موضوعات این نشست ها جهت انتشار در فصلنامه تخصصی، استفاده از اساتید در موضوعات جدید و محدثه، مشاوره موضوعات کاربردی پایان نامه سطح 3 و 4 در موضوعات مرتبط با فقه پزشکی و ارائه گواهینامه شرکت در دوره از مزایای شرکت در این دوره های تخصصی است.

همچنین به همت موسسه به سوي اجتهاد و با مشاركت دبيرخانه همايش ملي «حوزه علميه، سنت هاي كارآمد » 8 نشست های تخصصی جهت تبيين سنت هاي كارآمد حوزه علميه با حضور آيت الله شب زنده دار، عضوشوراي نگهبان و استاد درس خارج حوزه علمیه از سه شنبه 31 ارديبهشت تا جمعه 10 خرداد بجز شب های قدر خيابان آيت الله بهجت،  بهجت 1/8، پلاك 415  برگزار می شود./864/پ203/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات