۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۰۷۷۶۷
مدیر حوزه علمیه استان کرمان:

شب قدر شب تربیت انسان‌ها است

شب قدر شب تربیت انسان‌ها است
حجت الاسلام والمسلمین الله وردی با اشاره به اعمال شب قدر، گفت: توبه کردن از مهم ترین اعمال شب های قدر شمرده می شود که انسان می تواند با رفتن به سمت خدا از گناه دوری کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسین الله وردی مدیر حوزه علمیه استان کرمان در سحرگاه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسحد امام زمان (عح)، گفت: شب قدر شب تربیت انسان‌ها است.
 
حجت الاسلام والمسلمین الله وردی با بیان این که انسان‌ها باید عبد خدا باشند، خاطرنشان کرد: بندگی کردن برای خدا از مهم‌ترین وظایف انسان در دنیا شمرده می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه کرمان ابراز داشت: ناامیدی از صفت‌های شیطان شمرده می‌شود و انسان‌ها سعی کنند با شکر کردن خدا از ناامیدی، دوری کنند.
 
وی با بیان این که توبه کردن سبب می‌شود انسان‌ها دچار ناامیدی نشوند، اظهار داشت: خداوند به انسان‌ها آموزش می‌دهد که نا امیدی در زندگی نداشته باشیم، زیرا انسانی که دچار ناامیدی شود، زندگی خود و خانواده را نابود کرده است.
 
مدیر حوزه علمیه استان کرمان تصریح کرد: انسان‌ها در دنیا به دنبال آمرزش الهی باشند، زیرا شیطان قسم خورده که انسان‌ها را فریب دهد و مردم را از راه راست دور کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین الله وردی با اشاره به این که یکی از راه‌های دوری از شیطان، الگو گیری از اهل بیت بوده، اظهار داشت: بجا آوردن اعمال ماه مبارک رمضان و رفتن به مساجد، صورت شیطان را سیاه می کند.
 
وی خاطرنشان کرد: خداوند شب قدر را قرار داده که انسان راه صد ساله را یک شب برود و اگر انسان‌ها بتوانند از شب قدر به خوبی استفاده کند می‌توانند نقشه‌های شیطان را از بین ببرند.
 
استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که خداوند زمینه‌های تربیت اسلامی را در جامعه برای انسان‌ها ایجاد کرده است، بیان داشت: عجب و حسادت دو صفت شیطان بوده که مردم باید از این دو صفت شیطانی دوری کنند.
 
مدیر حوزه علمیه کرمان با بیان این که انسان‌ها اهل ذکر و شکر خدا باشند، ابراز داشت: دستور العمل‌های اسلام را همان طور که از اهل بیت به ما فرستاده شده است، انجام دهیم و اعمال ماه رمضان در شب‌های قدر را طبق مفاتیح الجنان انجام دهیم.
 
وی تصریح کرد: در جامعه امروزی شخص امام علی نبوده، اما امام زمان بوده و اطاعت از امام زمان وظیفه انسان‌ها محسوب می‌شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین الله وردی در پایان با اشاره به این که امنیت کشور را مدیون رهبری هستیم، خاطرنشان کرد: امامت در عقیده شیعیان این بوده که در سرپرستی دنیا دنبال آدم پاک هستیم./۹۷۰۷/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات