۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۰۷۷۶۸
آیت الله خاتمی:

بخشی از مشکلات اقتصادی کشور نتیجه سوء تدبیر‌ها است

بخشی از مشکلات اقتصادی کشور نتیجه سوء تدبیر‌ها است
آیت الله خاتمی گفت: دشمن در عرصه‌های مختلف و با زبان‌های مختلف تلاش می‌کند آدرس غلط به جوانان ما بدهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مصلی امام خمینی (ره) ساری مراسم شب‌های قدر را مانور دینمداران و خدا باوران دانست و گفت: این برنامه یک مراسم دینی فراجناحی، فرا حزبی و فرا گروهی است.
 
وی با بیان این که این مانور بسیار معنادار و جهت دار است، افزود: حضور گسترده جوانان در مقابل تهاجم بی سابقه‌ای که ازسوی دشمن تلاش می‌کنند که جوانان ما را از دین دور کند بسیار ارزشمند است.
 
آیت الله خاتمی با اشاره به این که دشمن در عرصه‌های مختلف و با زبان‌های مختلف تلاش می‌کند آدرس غلط به جوانان ما بدهد، ادامه داد: مراسم شب‌های قدر یک مانور واقعی در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که این حضور قبل و بعد از انقلاب نیز وجود داشته است، گفت: اما امسال این حضور مردم یک پیام ویژه‌ای دارد.
 
وی با اشاره به این که ملت ایران اسلامی در شرایطی خدا را صدا می‌زنند که در یک فشار اقتصادی بی نظیری قرار دارند که بخشی از این فشار داخلی و بخشی نیز به دلیل سوء تدبیر‌ها است، ادامه داد: همچین در شرایطی مردم دست به این مانور عظیم دینی زدند که دشمن تهدید‌های کم سابقه‌ای را علیه ایران ملت بزرگ و با عظمت آغاز کرده که در چهل سال اخیر بی سابقه بوده است.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان این که مردم در شب‌های قدر مانور خدا باوری خود را به رخ دنیا می‌کشند که در هر شرایطی دست از خدا و عقاید دینی خود نخواهند کشید، گفت: ملت مسلمان ایران اسلامی در این شب‌های قدر آمده اند تا بگویند خدایی را باور دارند که هم سبب ساز و هم سبب سوز است.
 
آیت الله خاتمی با اشاره به این که امروز ایران اسلامی عذاخانه امام علی (ع) است و هیچ کشوری در دنیا همانند ایران نیست، تصریح کرد: این کشورخانه اهل بیت (ع) است و آن بزرگواران ایران اسلامی در برابر توطئه دشمنان حفظ کرده اند.
 
وی با بیان این که قرآن کریم می‌گوید اگر می‌خواهی نظر و عنایت خداوند سبب ساز و سبب سوز را جلب کنی باید چهار عنصر مورد نظر را داشته باشی به این چهار عنصر اشاره کرد و گفت: ایمان به خدا نخستین شرط تحقق است و تا زمانی که این ایمان وجود دارد ترسی از دشمن نخواهیم داشت.
 
آیت الله خاتمی، رفتار مناسب با دینمداری دومین عنصر در این بخش عنوان کرد و با اشاره به این که تنها شعار دادن دردی را دوا نمی‌کند، افزود: در موضوع رفتار مناسب با دینمداری نیازمند تأثیر عملی هستیم و باید حجت‌های الهی را در جامعه تقویت کنیم.
 
وی ادامه داد: ولایت فقیه شعار نیست بلکه مبنای فقهی دارد و به همین دلیل امام راحل فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به انقلاب آسیبی نرسد.
 
امام جمعه موقت تهران، تقوای الهی را سومین عنصر در جلب نظر خداوند دانست و با بیان این که در همه امور باید خداوند متعال مورد توجه قرار گیرد، گفت: در عرصه اداری خدمت به مردم، در عرصه سیاسی رعایت دین و همچنین در عرصه مواضع سیاسی اگر عنصر تقوا وجود داشته باشد مورد عنایت حتمی خداوند متعال قرار می‌گیرد و بن بستی در این خصوص در کار نیست.
 
آیت الله خاتمی، صبر، مقاومت و خستگی ناپذیری را چهارمین و آخرین عنصر در جلب نظر خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: آن‌هایی که پای حرف حق می‌ایستند خداوند متعال به آن‌ها کمک خواهد کرد و این آمدن رفت‌های مردم در مراسم و برنامه‌های شب‌های قدر هدفمند است./950/پ210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
هم نمایندگان مجلس یازدهم و هم رئیس جمهور و اعضای هئیت دولت آینده می بایستی در تراز انقلاب اسلامی بوده و عناصر غیر انقلابی در آن حضور نداشته باشند بنحوی که امکان دفاع از انقلاب اسلامی ۵۷ برای مردم و نظام میسر گردد و در یک کلام همراه با گام دوم انقلاب براساس منویات مقام معظم رهبری مد ظله العالی می بایستی همچون قوه قضاییه که فردی انقلابی و تحولخواه و قابل اعتماد و امید مردم و نظام سکانداری آن را بر عهده گرفته و در ۲ ماه اخیر بر اساس رویکردهایش در قوه قضاییه این امر به وضوح قابل مشاهده است. می بایستی افرادی در مجلس و دولت آینده حضور داشته باشند که مطابق فرمایش مقام معظم رهبری دارای افکار و اندیشه های جوان و نو برای تحول در حوزه قانونگذاری و اجرایی بوده و همچنین در تراز آنقلاب اسلامی۵۷ بوده تا مایه بی آبروی و بی اعتمادی مردم و نظام نگردند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
نفرت عظیم مردم از فرهنگ ابتذال تهمت، رانت، اختلاس، چپاول بیت المال، قاچاقچیگری ازما بهتران، آقازاده بازی، جامعه طبقاتی دارا، ندار، گور خواب و آقازاده ، ملت ایران به فرهنگهای دیگر رو آورده است. کسی که باد بکارد طوفان درو میکند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
احسنت، بسیار عالی، از خبرگزاری رسا ممنونم بابت این خبر
0
0