۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۰۷۷۷۱
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

مشکلات جامعه با ترویج کرامت حل می شود

مشکلات جامعه با ترویج کرامت حل می شود
امام جمعه همدان گفت: جامعه ای که با کرامت پیش برود مشکلات آن حل خواهد شد چرا که کرامت، ایثار و از خودگذشتگی و بزرگواری را ترویج خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امام جمعه همدان شب گذشته در مراسم تقدیر از دانشجویان شاهد دانشگاه بوعلی با اشاره به این که باید از امام حسن (ع) درس بزرگواری و کرامت را یاد بگیریم خاطر نشان کرد: جامعه می تواند رو به جلو پیش برود که بر مبنای تعالیم حسنی و اهل بیت قدم بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: جامعه ای که با کرامت پیش برود مشکلات آن حل خواهد شد چرا که کرامت، ایثار و از خودگذشتگی و بزرگواری را ترویج خواهد داد.

وی با بیان این که هر کجا مشکل داریم به دلیل آن است که کرامت و بزرگواری را یاد نگرفته ایم اظهار داشت: درس امام حسن درس کرامت است و جامعه ای که این درس را خوب یاد گرفته باشد اهل رشد و اندیشه خواهد بود.

امام جمعه همدان رشد کشور را در تکامل تمدن نوین اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز می خواهیم به سمتی حرکت کنیم که این تمدن را در جامعه و در بین مردم رواج دهیم و لازمه آن هم مقاومت است.

وی تصریح کرد: مقاومت هیچ گاه منافاتی با مدیریت علمی ندارد و اگر دقیق به آن نگاه کنیم در درونش مدیریت جهادی و فرهیختگی کاملا مشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به این که فرزندان شهدا امروز با مقاومت خود در مسیر پدرانشان حضور پیدا کرده اند یادآور شد: اگر مقاومت را به درستی تفسیر کنیم مقاومت را بهترین واژه ای خواهیم یافت که قابل دفاع منطقی است.

وی در پایان تاکید کرد: این که حضرت آقا می فرمایند گزینه قطعی ملت ما مقاومت است بحث های فراوانی را طلب می کند باید در مورد آن به صورت گیرد./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات