۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۰۷۷۷۲
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

شب قدر شب تطهیر ظرف وجود انسان است

شب قدر شب تطهیر ظرف وجود انسان است
امام جمعه همدان گفت: همان طور که انسان برای خوردن آب از ظرف کثیف استفاده نمی کند خداوند نیز معارف و حکمت را در ظرف وجودی بنده ای که ظرفش آلوده است، نخواهد ریخت.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امام جمعه همدان در اولین شب از مراسم لیالی قدر در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه متاسفانه طرز تفکر اومانیسمی در جامعه در حال ترویج است خاطر نشان کرد: این سبک زندگی که خیلی از افراد درگیر آن هستند به این صورت است که شخص تنها دیدش به این دنیا است و با اخرت کاری ندارد.

وی افزود: به نحوی دیگر اگر قرار است انسانی 80 سال عمر کند چه دلیلی دارد که در این مدت انسان به خودش سخت گیری کند بنابراین باید به سمت لذت بردن از هواهای نفسانی حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه انسان برای مبارزه با این تفکر باید هر لحظه اش شب قدر باشد خاطر نشان کرد: اگر ماه رمضان تمام شد و آن شخص به سر کار خودش رفت و بر اعتقادات دینی خودش مستحکم بود این مهم است.

وی تصریح کرد: در مقابل این تفکر گروهی قرار دارند که در باورشان خداوند  و قیامت وجود دارد لذا باید امشب را قدر بدانیم و یاد بگیریم که در برابر این تفکرات چه طور مقاومت کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به این که خداوند راه بهانه را بسته است بیان داشت: کسی نمی تواند در قیامت انجام کار اشتباه خود را بر گردن دیگری بندازد، به طور مثال اگر از او بپرسند چرا این کار اشتباه را انجام دادی و در جواب بگوید چون جامعه خراب بود افراد دیگر که در همین جامعه موفق بوده اند را به او نشان می دهند و می پرسند چه طور این افراد تقوا را رعایت کردند.

وی یادآور شد: در ایام محرم همه ما ده روز لباسمان را به خاطر امام حسین (ع) عوض می کنیم اما تا به حال به این موضوع فکر کرده ایم که خداوند چه لباسی را دوست دارد ما بپوشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به آیات قرآن اشاره کرد و گفت: بر اساس آن چه خداوند در قران فرموده است پوشیدن لباس تقوا توسط بندگان، لباسی است که خدا آن را دوست دارد.

وی با بیان این که خداوند دوست دارد انسان از محرمات بگذرد و به خاطر او رعایت تقوا کند اظهار داشت: اگر تنها به راست بودن وعده های الهی و قیامت شک کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد

امام جمعه همدان به شب 19 ماه مبارک رمضان و شب ضربت خوردن امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: امیرالمومنینی که اگر تمام جنگ ها و عبادت های ایشان را در یک طرف قرار دهیم و تنها یک ضربه شمشیرش را یک طرف، آن یک ضربه شمشیر از همه عبادات جن و انس بالاتر است، شب ها گریه می کند می فرماید چقدر راه طولانی است و چقدر دست علی خالی است.

وی در پایان امشب را شب ببخش همه بندگان به صورت ویژه خواند و افزود: همان طور که انسان برای خوردن آب از ظرف کثیف استفاده نمی کند خداوند نیز معارف و حکمت را در ظرف وجودی بنده ای که ظرفش آلوده است نخواهد ریخت پس امشب زمان تمیز کردن ظرف وجودی خودمان است./979/د102/ب1

تعداد بازدید : 5
هادی شاملو
ارسال نظرات