۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۰۷۷۷۶
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

نتیجه دست درازی به بیت المال خروج از بندگی خدا است

نتیجه دست درازی به بیت المال خروج از بندگی خدا است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مسؤولان با نیت خالص به مردم خدمت کنند، گفت: نتیجه دست درازی به بیت المال خروج از بندگی خدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در نخستین شب از احیای لیالی القدر که در مسجد شهید بهشتی برگزار شد گفت: انسان در شب قدر می تواند ره صد ساله را در یک شب طی کند.

وی افزود: خداوند در این شب به اندازه هزار ماه از بندگانش پذیرایی می کند؛  انسان اگر در این شبها حق بندگی را به جای آورد به طور قطع می تواند شب قدر را درک کند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان در شب قدر باید دل از غیر خدا ببرد و در نهایت اعتماد و توکل تنها از حضرت حق استعانت بجویید، ابراز کرد: انسان باید اهل طهارت باشد تا بتوانند بندگی خداوند را به جای آورد؛ بنابراین اولین شرط بندگی طهارت است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه خداوند از ابتدای خلقت انسان را طاهر آفرید، اظهار داشت: گناه سبب آلودگی باطنی انسان می شود؛ صدقه دادن، احسان کردن، نیکی به والدین، اجتناب از جزع و فزع، ابتلائات و بلایا انسان را از آلودگی پاک می کند.

وی افزود: انسان طاهر می تواند نسبت به خداوند معرفت پیدا می کند و از بندگی و عبادت حضرت حق لذت ببرد.

استاد حوزه علمیه گام دوم بندگی را نیت خالص برشمرد و گفت: انسان باید در شب قدر با نیت خالص در محضر خداوند حاضر شود و از حضرت حق طلب مغفرت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: اگر مسئولان با نیت خالص به مردم خدمت کنند بیشتر از آن چیزی که از بیت المال بر می دارند خداوند با نام نعمت به آنان می دهد؛ دست درازی به بیت المال با هیچ دلیل و منطقی قابل توجیه نیست.

وی گام سوم را ولایت مداری بیان کرد و ادامه داد: اگر انسان می‌خواهد بنده خداوند باشد باید تابع فرامین ولی و فرستاده او نیز باشد و راه بندگی را با راهنمایی آن بزرگان طی کند.

وی افزود: کسانی که از ولایت جلوتر می روند از ایمان خارج و کسانی که ولایت عقب‌تر حرکت می‌کنند در مسیر باطل گام هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به گام چهارم، اظهار داشت: گام چهارم در بندگی خداوند، قبله است اگر انسان می خواهد بنده حقیقی حضرت حق باشد باید در مسیر الهی گام بردارد و در هر قدم یک گام به پروردگار نزدیک شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان با اشاره به پنجمین گام، خاطرنشان کرد: انسان با رعایت حلال و حرام الهی می تواند در زمره بندگان الهی قرار گیرد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
هم نمایندگان مجلس یازدهم و هم رئیس جمهور و اعضای هئیت دولت آینده می بایستی در تراز انقلاب اسلامی بوده و عناصر غیر انقلابی در آن حضور نداشته باشند بنحوی که امکان دفاع از انقلاب اسلامی ۵۷ برای مردم و نظام میسر گردد و در یک کلام همراه با گام دوم انقلاب براساس منویات مقام معظم رهبری مد ظله العالی می بایستی همچون قوه قضاییه که فردی انقلابی و تحولخواه و قابل اعتماد و امید مردم و نظام سکانداری آن را بر عهده گرفته و در ۲ ماه اخیر بر اساس رویکردهایش در قوه قضاییه این امر به وضوح قابل مشاهده است. می بایستی افرادی در مجلس و دولت آینده حضور داشته باشند که مطابق فرمایش مقام معظم رهبری دارای افکار و اندیشه های جوان و نو برای تحول در حوزه قانونگذاری و اجرایی بوده و همچنین در تراز آنقلاب اسلامی۵۷ بوده تا مایه بی آبروی و بی اعتمادی مردم و نظام نگردند.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
نفرت عظیم مردم از فرهنگ ابتذال تهمت، رانت، اختلاس، چپاول بیت المال، قاچاقچیگری ازما بهتران، آقازاده بازی، جامعه طبقاتی دارا، ندار، گور خواب و آقازاده ، ملت ایران به فرهنگهای دیگر رو آورده است. کسی که باد بکارد طوفان درو میکند.
2
0
طلبه قرن ۲۱
Iran, Islamic Republic of
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۶
تلاوت سوره قدر در این شبها سفارش شده است.
0
0