۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۰۷۷۸۰
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی:

مومن نیازمند بیگانه نیست | با قدرت و عزت از آمریکا عبور خواهیم کرد

مومن نیازمند بیگانه نیست | با قدرت و عزت از آمریکا عبور خواهیم کرد
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مومن هرگز دست نیاز به سوی بیگانه دراز نمی کند، گفت: انسان موحد با وجود خداوند متعال غنی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، شب گذشته در نخستین شب از لیالی قدر در آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر(ع) چیذر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: طبق صریح روایات؛ انجام برخی اعمال مانند غسل کردن، زیارت امام حسین(ع) و اقامه نماز دو رکعتی بیان شده در مفاتیح الجنان در شب قدر وارد شده است.

وی افزود: برخی اعمال خاصه مانند باز کردن قرآن، قرائت جوشن کبیر و قرآن سرگرفتن از دیگر اعمال این شب با عظمت به شمار می رود.

حجت الاسلام المسلمین خاموشی در اهمیت شب قدر، بیان کرد: همزمانی شب قدر با نزول قران کریم سبب شده این شب بسیار خاص شود؛ قرآن کریم در این شب به یکباره بر قلب نازنین پیامبر اکرم(ص) نازل شده است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه سوره قدر دارای دو حقیقت فاطمی و علوی است، ابراز کرد: امام صادق(ع) می فرمایند: باطن شب قدر حضرت فاطمه زهرا(س) است و اگر کسی بخواهد باطن شب قدر را درک کند باید به زندگی و‌ سیره مادرمان حضرت زهرا(س) آشنایی داشته باشد و رفتار خود و خانواده را منطبق با سیره ایشان قرار دهد در این صورت درک شب قدر امکان پذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با استناد به کلام الهی، عنوان کرد: قرآن کریم می فرماید: ملائکه و‌ روح در این شب نازل می شوند، در این شب به اذن خداوند می آیند و اموری را که خداوند به آنان می گوید، عمل و‌ اجرا می کنند؛ شب قدر مقدرات یک سال انسان تعیین می شود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه خداوند برای هیچ موجودی تقدیر بد رقم نمی زند، اظهار داشت: خداوند برای همه بندگان خیر می خواهد این بندگان هستند که باید استعداد حرکت به سوی خیر را در زندگی خود کسب کنند؛ حرکت و زندگی چنین انسانی با برکت خواهد بود.

وی افزود: انسان اگر در این مسیر حق نباشد قادر به دریافت فیض الهی نخواهد بود؛ بنابراین خداوند در شب قدر برای انسانها خیر رقم می زند و آنان باید تلاش و انگیزه دریافت فیوضات الهی را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی یکی از اعمال وارد شده در شب قدر را کسب علم بیان کرد و گفت: در میان علوم سخن از مباحث قرآنی بسیار حائز اهمیت است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سوره ملک، ابراز کرد: در سوره ملک مباحثی مطرح می شود که بسیار با اهمیت است؛ سیزده روایت درخصوص این سوره بیان شده است، طبق صریح روایات؛ اگر کسی این سوره را حفظ کند و در ذهن خود از آن نگهداری داشته باشد این سوره ناجی او از عذاب الهی خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سوره ملک نجات دهنده از عذاب، سپر قبر و قیامت، ناجی از فشار قبر، سپری برای نرفتن به جهنم و رساننده انسان به بهشت است؛ این سوره معرف ربوبیت مطلقه خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی درباره کلمه مبارک، گفت: مقصود از کلمه تبارک چیز لذت بخش، سودمند، خوب و مبارک است و خداوند برای انسان مبارک است؛ خداوند وجود مطلق است و وجود مطلق هرگز شیء نامبارکی نمی شود.

وی با اشاره به اینکه این سوره با اسمای الهی آغاز شده است، گفت: برکت، نعمت لطیف، ماندگار و لذت بخش برای انسان است؛ انسان اگر نعمت و برکت می خواهد باید از خداوند بخواهد نه اینکه به سراغ قدرت های پوشالی دنیوی برود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه انسان مومن در محضر حق تعالی ابراز نیاز می کند و هرگز به سوی بیگانه دست دراز نمی کند، بیان داشت: اگر زندگی انسان موحدانه باشد فرد غنی می شود و احساس نمی کند که به دیگران وابسته است، چشم خود را به دست دیگران نمی دوزد و نیاز خود را به هر کسی نمی گوید و از خدا برای رفع نیازش کمک می خواهد.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی با بیان خاطره ای ابراز کرد: زمانی که مرحوم شیخ مرتضی انصاری در نجف اشرف زعیم مسلمانان می شود، یک روز برادرشان به ایشان عرضه می‌دارد سرکنسول گری انگلیس نامه ای نوشته است که در آن نامه به وجوهات رسیده مردم هند اشاره می کنند.

وی افزود: شیخ انصاری از گرفتن آن وجوهات امتناع می ورزد و‌ می فرمایند: چگونه است آنان سالها برادران هندی ما در هندوستان می کشند و امروز نگران رسیدن وجوهات شرعی به طلاب هستند، من هرگز از آنان چیزی نخواهم گرفت.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، تاکید کرد: این بیانیه باید نسل سوم انقلاب را تربیت کند و این امر با خودسازی و خانواده سازی الهی محقق می شود؛ در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اشاره می کنند که موفقیت ما با عزم ملی و انقلابی میسر است، آمریکا و شرق و غرب چه کسی هستند؟ آنان هرگز نمی توانند انقلاب اسلامی را متوقف کنند ما از آنان عبور خواهیم کرد چون خداوند این قدرت و عزت را به ما عطا کرده است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات