۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۰۷۷۹۶
مدیر مدرسه علمیه سیادت مشهد:

اعزام طلاب اسلام‌شناس به اقصی نقاط دنیا از رسالت‌های حوزه است

اعزام طلاب اسلام‌شناس به اقصی نقاط دنیا از رسالت‌های حوزه است
مدیر مدرسه علمیه سیادت گفت: نیاز حاضر دنیا این است که طلاب اسلام‌شناس صادر کنیم؛ ازاین‌رو باید طلابی تربیت کنیم که بتوانند برای ترویج تشیع به کشورهای دیگر اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسکندری، مدیر مدرسه علمیه سیادت مشهد مقدس، امروز در نشست «چرا و چگونه طلبگی»، مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) جاجرم، با اشاره به رسالت طلاب و حوزویان در جامعه امروز، اظهار کرد: روحانیان درمان‌کننده دردهای روحی مردم و جامعه هستند.

وی افزود: مرض جسم دو ویژگی دارد؛ نخست اینکه زود فهمیده می‌شود و دوم هم اینکه زود هم درمان می‌شود، برعکس مریضی روحی که هم دیر فهمیده می‌شود و هم دیر درمان می‌شود.

حجت‌الاسلام اسکندری اظهار کرد: بر این اساس تنها چیزی که باعث آرامش بشریت می‌شود که خود غربی‌ها هم به این مسئله اذعان دارند دین است.

مدیر مدرسه علمیه سیادت مشهد مقدس افزود: ازاین‌رو ثابت شده کسی که دین‌دار باشد میزان مشکلات و سختی‌های وی هم کمتر می‌شود.

حجت‌الاسلام اسکندری تصریح کرد: در حال حاضر آسایش بشریت به نقطه اوج خود رسیده؛ ولی هر چه بشر در آسایش قوی‌تر شده، آرامش او کم شده است؛ زیرا تنها چیزی که باعث آرامش انسان می‌شود دین است.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون تعداد طلاب در تمام دنیا بسیار کم است، گفت: علاوه بر این فعالیت دشمن علیه دین مبین اسلام هم بسیار زیاد است و دشمن خصوصاً علیه تشیع فعالیت بسیاری دارد.

حجت‌الاسلام اسکندری ادامه داد: دشمنان در انواع لباس‌ها و جایگاه‌ها با هم متحد شده‌اند؛ به‌گونه‌ای که می‌بینیم مسیحیت و یهودیت علی‌رغم اختلاف شدید با یکدیگر، علیه شیعه با هم متحد شده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل وجوب طلبگی گسترش دین اسلام در اقصی نقاط جهان است، خاطرنشان کرد: نیاز حال حاضر دنیا این است که طلاب اسلام‌شناس را صادر کنیم؛ ازاین‌رو باید طلابی تربیت کنیم که بتوانند برای ترویج تشیع به کشورهای دیگر اعزام شوند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات