۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۰۷۷۹۹
آیت الله تحریری مطرح کرد؛

ولایت اهل بیت، بزرگ‌ترین نعمت الهی برای سعادت بشر

ولایت اهل بیت، بزرگ‌ترین نعمت الهی برای سعادت بشر
تولیت مدرسه علمیه مروی گفت: ولایت اهل بیت(ع) بزرگ‌ترین نعمت الهی به انسان ها است تا آنان به سعادت اخروی نائل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، در نخستین شب از احیای لیالی قدر در مدرسه علمیه معیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند همواره در همه زمان ها یک الگوی زنده برای انسان ها قرار داده تا در ارتباط با ایشان به هدایت و سعادت نائل شود.

وی با بیان اینکه امام معصوم الگوی تمام انسان‌ها است، افزود: وجود مقدس امام از ابتدای خلقت بوده و تا انتهای عالم ماده و دنیا نیز مساله امامت باقی خواهد بود.

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه غایت این عالم رسیدن به پروردگار است، ابراز کرد: رسیدن به حضرت حق جز با رهبر الهی تحقق نمی یابد بنابراین امام معصوم است که می تواند زمینه سعادت اخروی انسان را فراهم آورد.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: به طور قطع اگر انسان به چنین امامی متوسل و متمسک نشود گرفتار امام ذلالت خواهد شد و خود در قیامت به سوی جهنم پیش رفته و اطرافیانش را نیز به سوی دوزخ می کشاند.

وی با اشاره به اینکه ابلیس از سردمداران ذلالت است، اظهار داشت: انسان های پلید سردمدار ظاهری ذلالت بین انسانیت هستند و ابلیس سردمدار مخفی است که به وسیله سردمدار انسانی دیگران را منحرف می سازد.

آیت الله تحریری با بیان حدیثی، گفت: روایت است خوشا به حال شیعیان ما که در عصر غیبت در موالات ما اهل بیت ثابت قدم هستند و از دشمنانمان برائت می جویند و نسبت به اوامر و نواهی ما تسلیم بوده و از امامت اهل بیت(ع) خشنود هستند ما نیز از آنان خشنود هستیم.

تولیت مدرسه علمیه مروی بیان داشت: انسان زمانی می تواند تحت ولایت خداوند قرار گیرد که ابتدا تحت ولایت امام معصوم باشد بنابراین انسان به هر میزان با شجره طیبه امام علی(ع) مرتبط باشد به همان مقدار این شجره طیبه در وجود انسان ریشه می دواند.

وی ادامه داد: انسان با کسب معارف اهل بیت(ع) می تواند این شجره طیبه را در وجود خود تقویت و پرورش دهد که یکی از آنان همین توسل و قرائت دعاهای آن بزرگان است. انسان با توکل به خداوند و توسل به اهل بیت(ع) است که می تواند از فتنه ها و شبهات آخرالزمان در امان بماند.

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه امام حق از خوشحالی و ناراحتی شیعیان خرسند و ناراحت می شود، بیان کرد: مهمترین دغدغه امام معصوم هدایت انسان ها به مسیر حق است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات