۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۰۷۸۱۸
مسؤول نمایشگاه قرآن دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

تلاش دفتر تبلیغات اسلامی برای شبکه سازی نخبگانی در حوزه قرآن

تلاش دفتر تبلیغات اسلامی برای شبکه سازی نخبگانی در حوزه قرآن
حجت الاسلام تیموری با اشاره به فعالیت های نمایشگاه قرآن دفتر تبلیغات گفت: ترویج آموزه های قرآن در خانواده و شبکه سازی نخبگانی قرآن از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در محل این نمایشگاه در سالن غدیر قم برگزار شد.

حجت الاسلام موسی الرضا تیموری مسؤول نمایشگاه قرآن دفتر تبلیغات اسلامی در این مراسم با بیان این که این نمایشگاه با محوریت و شعار قرآن مبنای انقلاب اسلامی در طول یک هفته برنامه های متنوعی داشت: این نمایشگاه با فعالیت های متنوع قرآنی به ارائه خدمات مختلفی پرداخت و استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: از اهداف مهم این نمایشگاه، معرفی محصولات قرآنی دفتر تبلیغات، شناسایی ظرفیت های قرآنی دفتر، ترویج آموزه های قرآنی در خانواده و شبکه سازی نخبگانی در حوزه قرآنی بوده است.

مسؤول نخستین نمایشگاه قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری 15 نشست علمی و کرسی ترویجی با موضوعات قرآنی به عنوان بخشی از فعالیت های این یک هفته یادآور شد: این نشست ها با عناوین گوناگونی از جمله قرآن و تمدن، رویکردهای قرآن پژوهشی مستشرقان، اهل بیت(ع) در آثار مفسران آندلس و دلالت های قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد.

مسؤول حوزه روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اضافه کرد: این نشست ها غالبا توسط معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد که بیشترین نشست ها مربوط به پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآنی از این پژوهشگاه بود.

حجت الاسلام تیموری ارائه مشاوره های مذهبی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی را از جمله برنامه های این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: مرکز ملی پاسخگویی دینی به صورت دائم هم صبح ها و هم شب ها برنامه های متنوعی داشت و این بخش نیز با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: دیدار با اصحاب قلم ویژه قرآن پژوهان با نویسندگان آثار قرآنی از دیگر برنامه های ما در طول نمایشگاه بود؛ رونمایی از 50 اثر مکتوب قرآنی و رونمایی از پرتال ها و سایت های قرآنی نیز در طول این یک هفته صورت گرفت.

مسؤول نمایشگاه قرآن دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به نمایش اسناد و نسخ قرآنی نفیس به همراه برخی از ترجمه های قرآنی به زبان زنده دنیا به عنوان بخش های دیگر این نمایشگاه یادآور شد: این بخش نیز به صورت هنرمندانه این نمایشگاه را مجلل کرد؛  نمایش آثار و محصولات مکتوب و نرم افزاری قرآنی از قبیل کتاب، پایان نامه و نشریات قرآنی و نرم افزارها نیز در این نمایشگاه نمود خاصی داشت.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با دستور ریاست دفتر تبلیغات با مشارکت دانشگاه باقرالعلوم، مؤسسه معصومیه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و اداره نشر پژوهشگاه، روابط عمومی دفتر و حراست برگزار شد و امیدواریم در سال های آینده با محصولات به روز تر و با کاسته شدن از مشکلات بتوانیم نمایشگاه های بهتری برگزار کنیم و از این راه در راه خدمت به قرآن گام برداریم./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات