۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۶۰۷۸۱۹
حجت الاسلام پژمانفر:

اصلاحات و اعتدال عامل وضع موجود هستند

اصلاحات و اعتدال عامل وضع موجود هستند
نماینده مردم مشهد در مجلس با انتقاد از عدم توجه برخی مسؤولان به مشکلات مردم گفت: وضعیت کنونی کشور معلول عملکرد جریان اصلاحات و اعتدال است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی امروز شنبه چهارم خردادماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان در نطق میان دستور خود گفت: مردم ما در ۴۰ سال اخیر به گونه‌ای از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند که توطئه‌های متعدد دشمنان کارساز نشد.

وی ادامه داد: حالا که مجلس در آستانه انتخابات هیات رییسه برای شروع سال چهارم است باید یک نگاهی به گذشته داشته باشیم. جای تردید نیست که وضع موجود و نابسامانی‌های ایجاد شده در کشور محصول دو تفکر اصلاحات و اعتدال است که با مشارکت خود و با در دست گرفتن فرمان مجلس و دولت، این وضع را بر کشور تحمیل کرده اند.

وی افزود: آغاز این اتفاقات، تصمیم غلطی بود که در موضوع برجام، این اکثریت در مجلس و دولت انجام دادند که نتیجه آن، چیزی جز حقارت، خسارت و عقب افتادگی برای کشور ما نبود. امام فرمود؛ مجلس باید در رأس امور باشد، اما باید اعتراف کرد که مجلس دهم هیچ وقت در حل مسائل ضروری، معیشتی و اساسی مردم اقدامی نکرد و در یک کلام، در رأس امور ریل گذاری و نظارتی که منجر به نجات کشورباشد، اقدامی انجام نداد؛ که این امر چیزی نیست که در جایی غیر از ترکیب مجلس دلیل آن را جستجو کرد.

سخنگوی فراکسیون روحانیت پارلمان با اشاره به وضعیت کنونی فراکسیون نمایندگان ولایی بیان داشت: همه ملت ایران می‌دانند دو طیف اصلاحات و حامیان دولت که امروز در تلاش هستند، صندلی ریاست مجلس را به دست خود بگیرند، تلاشی برای حل مشکلات مردم نکردند و تاکید می‌کنم که وضع موجود حاصل فکر و تصمیمات آن‌ها بوده است. فراکسیون نمایندگان ولایی در این مجلس در اقلیت قرار داشت و با وجود در اقلیت بودن، تمام تلاش خود را در تاثیرگذاری و اصلاح وضع موجود بکار گرفته، اما روشن است که نتوانستیم بسیاری از وظایف خود را به صورت تمام و کمال انجام دهیم و این دلیلی ندارد جز اینکه ما در مجلس در اقلیت هستیم و مردم بدانند که نقش دو طیف موجود را در وضع کنونی موثر می‌دانیم و به هیچ وجه نمی‌توانیم به جانب داری از طرفی، وزر و وبال مشی آن‌ها را برگردن بگیریم، لذا فراکسیون ولایی تا بحال طی تصمیمات اولیه خود، تصمیم دارد لیست مستقلی را در مجلس اعلام نماید که تحت عنوان مشترکی از جریانات قرار نگیرد.

حجت الاسلام پژمانفر در تذکری به رییس قوه قضاییه تاکید کرد: برخورد با دانه درشت‌ها و رانت خواران را یک ضرورت بدانند. چه معنا دارد که یک جوان ۱۰۰ میلیارد تومان را چیزی نداند و به واسطه خویشاوندی، رانت ایجاد بکند و با او برخورد جدی صورت نگیرد.

وی در تذکری به رییس جمهور افزود: تعلل و دست به دست کردن شما در رساندن ۱۴ میلیارد دلار به صورت سهمیه بندی به مردم که قانون تکلیف بر شما کرده است، امری است که به هیچ وجه قابل بخشش نیست، لذا امیدواریم تاخیر ۳ ماهه صورت گرفته و خسارت‌های ایجاد شده، شما را متنبه نموده باشد که دست از لجبازی برداشته و بر قانون تمکین کنید.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دهم ادامه داد: آیا آقای رییس جمهور می‌دانید که شما بیشترین قانون شکنی را بین دولت‌های گذشته در جمهوری اسلامی داشته اید؟ شما بیشترین قانون شکن بوده اید! با توجه به مشکلاتی که بر اثر سیل و بارش‌های مکرر در کلات ایجاد شده است، لازم است شورای مدیریت بحران استان خراسان رضوی با حضور مسؤولان کشوری به منظور اقدامات جدی در این شهر، اقداماتی را صورت دهند. از مردم و مسؤولان محلی خواستارم هر گونه کوتاهی بنده را به موجب کم کاری و کاستی در امر خدمت رسانی، به ما و دفتر ما اطلاع رسانی فرمایند و هم چنین لازم است به صورت عاجل خسارت‌هایی که به کشاورزان در کلات وارد شده، این امر جبران شده و به نیاز‌های درمانی و دارویی ایثارگران پاسخ داده شود.

حجت الاسلام پژمانفر در پایان با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌هایی که جوانان ما در حوزه‌های مختلف دارند، لازم است سازوکار‌های مناسبی برای استفاده از ظرفیت آن‌ها ایجاد شود، خاطرنشان کرد: بارش باران‌ها نباید مسؤولان وزارت نیرو را به تصمیمی در جهت نظام‌مند کردن و برنامه ریزی کردن برای آب شرب مشهد منجر شد، آن را از دستور خود خارج کنند، اما متأسفانه علی رغم تاکیداتی که نسبت به مسأله آب شد، از این موضوع کوتاهی کرده اند. /۸۵۶/پ202/ق
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
هم نمایندگان مجلس یازدهم و هم رئیس جمهور و اعضای هئیت دولت آینده می بایستی در تراز انقلاب اسلامی بوده و عناصر غیر انقلابی در آن حضور نداشته باشند بنحوی که امکان دفاع از انقلاب اسلامی ۵۷ برای مردم و نظام میسر گردد و در یک کلام همراه با گام دوم انقلاب براساس منویات مقام معظم رهبری مد ظله العالی می بایستی همچون قوه قضاییه که فردی انقلابی و تحولخواه و قابل اعتماد و امید مردم و نظام سکانداری آن را بر عهده گرفته و در ۲ ماه اخیر بر اساس رویکردهایش در قوه قضاییه این امر به وضوح قابل مشاهده است. می بایستی افرادی در مجلس و دولت آینده حضور داشته باشند که مطابق فرمایش مقام معظم رهبری دارای افکار و اندیشه های جوان و نو برای تحول در حوزه قانونگذاری و اجرایی بوده و همچنین در تراز آنقلاب اسلامی۵۷ بوده تا مایه بی آبروی و بی اعتمادی مردم و نظام نگردند.
1
0
سارا طریقه دار
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
انتقادات زیادی به ساختار تحزب وجود دارد که مانع افزایش اعتماد عمومی می شود.
0
0