۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۶۰۷۸۲۹
آیت الله فقیهی:

آمریکا به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست

آمریکا به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عهد شکنی را ویژگی مستکبران دانست و گفت: آمریکا هیچ عهد و پیمانی را نمی پذیرد و زیر توافقات خود می زند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در شانزدهمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 84 سوره بقره پرداخت و اظهار داشت: خداوند متعال و حضرت موسی(ع) در این آیه از قوم بنی اسرائیل میثاق گرفتند که خون کسی را نریزند و دیگران را از وطن خود آواره نکنند.

وی با بیان این که کشت و کشتار و خون ریزی در همه ادیان آسمانی مورد نکوهش قرار گرفته است، افزود: اگر کسی بدون گناه دیگران را بکشد مثل این است که همه مردم را کشته است.

آیت الله فقیهی بیان کرد: در اسلام نیز بر عدم جنگ و خون ریزی تأکید فراوان شده است و اگر جنگی نیز صورت گرفته به خاطر دفاع از وطن و اسلام بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که حفظ وطن و مرزهای کشور مسأله بسیار مهمی در دین اسلام است، گفت: حضرت موسی(ع) به قوم بنی اسرائیل می فرماید کسی را در زندگی آواره نکنید و این که وطن گروهی گرفته شود بزرگترین خلاف است.

استاد حوزه علمیه تعصب به وطن و وطن پرستی را از توصیه های مهم اسلام به مسلمانان برشمرد و افزود: وطن هر انسانی باید برای او محفوظ باشد؛ کسی حق ندارد به وطن دیگران تجاوز کند و ما نیز برای حفظ وطن و مرزهای اسلامی حاضریم جان خود را بدهیم.

وی بی عرضگی و وابسته بودن را از عوامل شکست زمامداران دانست و افزود: در گذشته کسانی بخش هایی از ایران همچون بحرین را از کشور جدا و خیانت بزرگی به آیندگان کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که قوم بنی اسرائیل عهد شکن بودند، گفت: امروز نیز آمریکا هیچ عهد و پیمانی را نمی پذیرد و زیر توافقات خود می زند. رژیم صهیونیستی در این مورد از آمریکا نیز بدتر است؛ سازمان ملل در مورد اسرائیل غاصب قطعنامه صادر می کند اما هیچ توجهی به این قطعنامه ها نمی کنند.

آیت الله فقیهی در ادامه با اشاره به اهمیت شب های قدر بر ضرورت استفاده از این ایام تأکید کرد و اظهار داشت: عبادت در شب قدر مثل این است که انسان 83 سال عبادت کرده است.

وی توجه به عبادت در کنار مسائل علمی را در این ایام بسیار با ارزش خواند و افزود: مهمترین کار در این ایام گناه نکردن است چون خداوند هرچیزی را حرام کرده قطعا مفسده ای در آن وجود دارد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات